autostrăzi
Home Infrastructură Viitoarele autostrăzi vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median

Viitoarele autostrăzi vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median

Viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care a semnat ordinul de ministru pentru modificarea Normelor tehnice privind proiectarea drumurilor. Acesta susține că, astfel, va crește ”confortul și siguranța rutieră pe autostrăzile viitoare”.

”E o poveste interesantă cu final fericit care a început în iunie și la care au contribuit de atunci specialiștii companiei de drumuri și ai ministerului, iar mie astăzi mi-a revenit doar sarcina formală de a încheia procesul”, a transmis ministrul Transporturilor pe Facebook.

Acesta arată că, plecând de la observația că parapetul median este prea aproape de banda de circulație pe autostrăzi, în luna iunie a scris un material în care analiza comparativ normativele de proiectare privind amplasarea parapetelor centrale de pe autostrăzile din România și alte țări. Specialiști din CNAIR au preluat atunci observația și propunerea. Au discutat-o în forumurile tehnice și au propus o modificare a Normelor actuale.

”Luna aceasta, înainte de a prelua eu mandatul, a fost pus în consultare publică ordinul de ministru, astfel că am găsit tot procesul la final. Azi (miercuri, n.red.) am semnat ordinul ceea ce înseamnă că pe autostrăzile viitoare (care nu au încă proiect tehnic de execuție finalizat) vom scăpa de senzația de înghesuială. Le mulțumesc celor care au muncit în aceste luni la această mică modificare care va avea un impact totuși semnificativ în confortul și siguranța rutieră pe autostrăzile viitoare”, a conchis ministrul Transporturilor.

Sursa foto: Facebook Cătălin Drulă

 

CITEȘTE ȘI:

Ce le-a transmis ministrul Transporturilor angajaților care ”vin la serviciu doar pentru a avea de unde pleca acasă”

Blocaj mare în derularea Schemei 2 – granturi pentru capital de lucru

Cel mai ieftin VW Tiguan: cum arată și ce oferă

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

autostrada Timișoara - Moravița A9
Infrastructură

Finanțare europeană pentru proiectarea și execuția Autostrăzii A9 Timișoara – Moravița

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus cererea de...

Leghin - Târgu Neamț
Infrastructură

Fonduri prin PNRR pentru secțiunea Leghin – Târgu Neamț, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit aproape 900...

Avrig
Infrastructură

Constructor desemnat pentru tronsonul Boiţa – Avrig – Mârşa, parte din Autostrada Sibiu – Făgăraş

Constructorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret a câştigat contractul pentru...

Miercurea Nirajului - Leghin
Infrastructură

Un pas înainte pe secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin, parte din Autostrada Unirii A8

Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat indicatorii tehnico-economici ai secțiunii Miercurea...