Advertisement

autostrăzi
Home Infrastructură Viitoarele autostrăzi vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median

Viitoarele autostrăzi vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median

Viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care a semnat ordinul de ministru pentru modificarea Normelor tehnice privind proiectarea drumurilor. Acesta susține că, astfel, va crește ”confortul și siguranța rutieră pe autostrăzile viitoare”.

”E o poveste interesantă cu final fericit care a început în iunie și la care au contribuit de atunci specialiștii companiei de drumuri și ai ministerului, iar mie astăzi mi-a revenit doar sarcina formală de a încheia procesul”, a transmis ministrul Transporturilor pe Facebook.

Acesta arată că, plecând de la observația că parapetul median este prea aproape de banda de circulație pe autostrăzi, în luna iunie a scris un material în care analiza comparativ normativele de proiectare privind amplasarea parapetelor centrale de pe autostrăzile din România și alte țări. Specialiști din CNAIR au preluat atunci observația și propunerea. Au discutat-o în forumurile tehnice și au propus o modificare a Normelor actuale.

”Luna aceasta, înainte de a prelua eu mandatul, a fost pus în consultare publică ordinul de ministru, astfel că am găsit tot procesul la final. Azi (miercuri, n.red.) am semnat ordinul ceea ce înseamnă că pe autostrăzile viitoare (care nu au încă proiect tehnic de execuție finalizat) vom scăpa de senzația de înghesuială. Le mulțumesc celor care au muncit în aceste luni la această mică modificare care va avea un impact totuși semnificativ în confortul și siguranța rutieră pe autostrăzile viitoare”, a conchis ministrul Transporturilor.

Sursa foto: Facebook Cătălin Drulă

 

CITEȘTE ȘI:

Ce le-a transmis ministrul Transporturilor angajaților care ”vin la serviciu doar pentru a avea de unde pleca acasă”

Blocaj mare în derularea Schemei 2 – granturi pentru capital de lucru

Cel mai ieftin VW Tiguan: cum arată și ce oferă

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

București - Giurgiu
Infrastructură

Două variante pentru punctul de plecare al drumului de mare viteză București – Giurgiu

Autostrada București – Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi pe...

Arad-Oradea
Infrastructură

7 oferte pentru construcţia primului lot al Drumului Expres Arad-Oradea

Şapte oferte au fost depuse pentru construcţia primului lot al Drumului Expres...

Pietroasele
Infrastructură

Autostrada A7, tronsonul Pietroasele – Buzău. Traficul de pe DN 2 va fi deviat pentru construcția pasajului

Constructorul tronsonului Pietroasele – Buzău, parte din Autostrada A7 Moldova, a început...

Curtea de Argeș - Pitești
Infrastructură

Autostrada Sibiu – Pitești. Lotul Curtea de Argeș – Pitești ar putea fi deschis în 2024

Circulația pe Lotul 5, Curtea de Argeș – Pitești, parte din Autostrada...