Vehiculele cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone nu vor mai putea circula prin Piaţa Unirii, a anunțat, joi, Primăria Sectorului 4, care a obţinut în cadrul Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, acordul de principiu pentru restricţionarea accesului acestor vehicule în zonă.
Măsura nu se va aplica mijloacelor de transport în comun şi celor de intervenţie în situaţii de urgenţă.
După aprobarea planului de sistematizare şi montarea indicatoarelor, în maximum 60 de zile, accesul vehiculelor cu o greutate ce depăşeşte 3,5 tone va fi interzis în Piaţa Unirii.
Solicitarea Primăriei Sectorului 4 în vederea restricţionării accesului vehiculelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone în Piaţa Unirii a avut în vedere expertize tehnice efectuate la Pasajul Unirii şi planşeul Unirii. Conform documentelor, Pasajul Unirii prezintă o stare tehnică „nesatisfăcătoare”.
Pe de altă parte, în şedinţa Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, a fost aprobat planul de măsuri suplimentare de semnalizare a înălţimii maxime admise de 3,5 metri, pentru circulaţia vehiculelor prin Pasajul Unirii.
Planul a fost elaborat de către echipa de management tehnic a Sectorului 4 al Municipiului Bucureşti, în colaborare cu specialiştii Brigăzii de Poliţie Rutieră, ai Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti şi ai Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti, ca urmare a incidentelor petrecute atât în interiorul Pasajului Unirii, cât şi în exteriorul acestuia, în perioada septembrie 2022 – ianuarie 2023.
”Scopul acestor măsuri suplimentare de semnalizare a regimului de înălţime instituit pentru circulaţia prin Pasajul Unirii este acela de a reduce la maximum posibil numărul incidentelor similare celor care au avut loc în ultimele cinci luni la nivelul pasajului rutier”, au arătat reprezentanții Primăriei Sector 4.
Perioada de implementare a acestor măsuri va fi de aproximativ 60 de zile, interval condiţionat de timpii de livrare a sistemelor de semnalizare şi avertizare care au fost aprobate în şedinţa de astăzi.
Primăria sectorului 4 a mai precizat că înainte de a redeschide circulaţia în Pasajul Unirii în luna septembrie a anului trecut, sistemele de presemnalizare şi semnalizare referitoare la limita de înălţime maximă admisă de 3,5 metri pentru circulaţia prin Pasajul Unirii, precum şi lucrările de implementare a acestor sisteme au primit aviz de la Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti.
Conform primăriei, lucrările efectuate în anul 2022 au vizat exclusiv punerea în siguranţă a Pasajului Unirii, pentru ca, în următoarele etape, să fie abordate şi problemele structurale ale Planşeului Unirii, precum şi consolidarea şi hidroizolaţia Pasajului Unirii.
Executantul lucrărilor de punere în siguranţă a Pasajului Unirii este firma Bog’Art, iar proiectarea tehnică a fost realizată cu sprijinul specialiştilor de la Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti.
Sursa foto: Primaria sect. 4/Facebook
CITEȘTE ȘI:
Bogdan Chiriţoiu: ”Suntem preocupaţi de creşterea preţurilor la asigurările de maşini”
Vânzările Dacia au avansat cu 6,8% în 2022, la 573.800 de vehicule. Care au fost cele 4 modele-cheie
Comentați?