Advertisement

dacia
Home Piaţa auto Analize de piață Vânzările Dacia au avansat cu 6,8% în 2022, la 573.800 de vehicule. Care au fost cele 4 modele-cheie

Vânzările Dacia au avansat cu 6,8% în 2022, la 573.800 de vehicule. Care au fost cele 4 modele-cheie

Dacia a vândut în 2022 un număr de 573.800 de vehicule, cu 6,8% mai mult față de anul precedent. Marca românească a depășit pragul simbolic de 8 milioane de automobile vândute de la lansarea modelului Logan, în 2004. În România, Dacia a înmatriculat 40.179 de vehicule, cu 5,3% mai multe decât în 2021.

Totodată, marca Dacia a înregistrat, anul trecut, nivele record ale cotelor sale de piață:

  • 3,7% pe piaţa VP+VU* din Europa (+0,5 puncte procentuale vs. 2021),
  • 4,2% pe piața VP* din Europa (+0,7 puncte procentuale vs. 2021),
  • 7,6% pe piața VP din Europa în segmentul clienților persoane fizice** (+1,4 puncte procentuale vs. 2021), consolidându-și astfel poziția a 3-a în clasamentul european al vânzărilor către clienții particulari.

Acest rezultat a fost susținut de patru modele-cheie:

– Sandero : 229.500 unităţi (+1,2% vs. 2021), cel mai vândut autoturism din Europa către clienții persoane fizice începând din anul 2017.

– Duster : 197.100 unităţi, (+5,8% vs. 2021), al doilea cel mai vândut vehicul din Europa către persoanele fizice în anul 2022 și cel mai vândut SUV către aceeași categorie de clienți începând din 2018.

– Jogger (aflat în primul său an de comercializare): 800 de unităţi, locul al doilea în Europa în clasamentul vehiculelor din segmentul C (exceptând modelele SUV) cu cele mai mari vânzări către persoanele fizice.

– Spring : 48.900 unități, (+75% vs. 2021), locul al treilea în Europa în clasamentul celor mai bine vândute vehicule electrice către persoanele fizice.

*Perimetru = Austria, Belgia, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Islanda, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxembourg, Malta, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Republica Cipru, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția și Marea Britanie.

**Perimetru = Austria, Belgia, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Ungaria, Italia, Luxembourg, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția, Marea Britanie.

Dacia a înmatriculat în 2022 un număr de 40.179 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 5,3% față de nivelul înregistrat în anul precedent. Potrivit companiei, topul primelor patru modele cele mai vândute în România a fost ocupat în întregime de vehicule Dacia.

Astfel, pe prima poziție se află Logan, cu 11.401 unități, urmat de Duster, cu 10.161 de unități. Pe locul al treilea se află Sandero (8.492 unități), în timp ce pe poziția a patra se situează Spring, cu 6.830 de unități. Modelul de familie Jogger se află pe locul al optulea în clasamentul celor mai vândute vehicule de pe piața din România, cu 2.614 unități înmatriculate în 2022.

Fiecare model Dacia a fost, totodată, lider în segmentul său de piață.

Spring, aflat în primul an complet de comercializare, a impulsionat vânzările întregii piețe de vehicule electrice din România. Cota de piață a modelului Spring în segmentul vehiculelor 100% electrice s-a situat astfel, în 2022, la 57,8%. Totodată, Spring a fost al doilea cel mai vândut autoturism către persoanele fizice din România, indiferent de tipul de motorizare (termic sau electrificat).

Motorizarea GPL s-a bucurat, de asemenea, de un succes remarcabil, 60% din clienții modelului Logan optând pentru această soluție economică și ecologică.

Dacia atinge cote de piaţă record în Europa

În pofida contextului general defavorabil de pe piața auto, care continuă să fie afectată de criza sanitară, de criza componentelor electronice și de dificultățile de ordin logistic, Dacia a reușit o performanță remarcabilă în 2022, realizând un nivel al vânzărilor de 573.800 unități, cu 6,8% mai mult față de nivelul înregistrat în 2021. Anul 2022 marchează totodată un jalon important pentru vânzările Dacia, care au depășit nivelul de 8 milioane de vehicule vândute de la lansarea, în 2004, a modelului Logan.

În perimetrul de comercializare al Dacia, piața auto a cunoscut în 2022 un regres de 5,5% față de nivelul anului 2021. În acest context, performanța comercială a mărcii confirmă pertinența poziționării sale bazate pe un raport prestații/preț la cel mai bun nivel. Această performanță se reflectă în principal în succesul pe care noua gamă de modele Dacia o înregistrează în rândurile clienților particulari.

În 2022, Dacia a atins în Europa o cotă de piață record de 7,6% pe piața autoturismelor vândute către clienții particulari (6,2% în 2021), consolidându-și astfel, pentru al doilea an consecutiv, poziția sa pe locul al treilea în topul celor mai vândute mărci către această categorie de clienți.

Dacia a înregistrat totodată valori record ale cotei sale de piață la nivel european în segmentele VP+VU (3,7%, +0,5 puncte procentuale vs. 2021), și VP (4,2%, +0,7 puncte procentuale vs. 2021).

Dacia și-a consolidat poziția pe piața europeană, vânzările de autoturisme (VP) crescând cu 15,4% pe o piață în regres cu 4%.

În Franța, cea mai mare piață pentru Dacia, au fost înmatriculate 130.800 de autoturisme în 2022, în creștere cu 4,5% față de nivelul înregistrat în 2021, pe o piață în regres cu 7,8%. Această performanță se traduce printr-o creștere cu un punct procentual a cotei de piață, care a ajuns la 8,6%, plasând în premieră Dacia pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute mărci de pe piața franceză a vehiculelor de persoane. Pe segmentul vânzărilor către persoanele fizice, Dacia a atins o cotă de piață de 15,8% (+1,3 puncte procentuale față de 2021), ceea ce înseamnă că unul din 6 clienți particulari din Franța a ales în 2022 un vehicul Dacia.

În Germania, a cărei piață este dominată de oferta în segmentul C, Dacia a înregistrat în 2022 o creștere cu 50% a vânzărilor sale față de anul precedent, acestea ajungând la 60.300 de autoturisme. În premieră, cota de piață a mărcii a depășit 2% în segmentul VP și 5% în segmentul VP vândute către persoane fizice. Astfel, Dacia a ajuns să ocupe locul 6 în clasamentul vânzărilor de autoturisme din Germania către clienții particulari.

Dacia a înregistrat o creștere semnificativă și în Italia, cu un nivel al vânzărilor de 67.300 unități, (+ 9,2% față de 2021), pe o piață în scădere cu 9,7%. Cota de piață în segmentul VP a ajuns la 5,1%, în creștere cu 0,9 puncte procentuale față de nivelul înregistrat în 2021. În clasamentul vânzărilor către persoanele fizice, Dacia a ajuns pe locul 4, urcând o poziție față de anul precedent, cu o cotă de piață de 8,3% (+ 2 puncte procentuale față de 2021).

În Spania, Dacia a vândut 37.800 de autoturisme, în creștere cu +2,7% față de nivelul înregistrat în 2021, pe o piață în regres cu 5,3 %. Cota de piață în segmentul VP se situează la 4,7% (+ 0,4 puncte procentuale față de nivelul anului 2021). În clasamentul vânzărilor către persoanele fizice, Dacia se menține pe locul 4, cu o cotă de piață de 8,1%, (+ 0,6 puncte procentuale față de 2021).

În Marea Britanie, vânzările Dacia au crescut cu 55% față de nivelul anului 2021 pe o piață în regres cu 2%. În segmentul vânzărilor către persoanele fizice, cota de piață a mărcii a crescut de la 2% în 2021 la 3,1%.

În Portugalia și în Belgia, Dacia ocupă primul loc în clasamentul vânzărilor către persoanele fizice.

În Europa de Est, în Țările Baltice, în Slovacia și în Republica Cehă, creșterea vânzărilor a depășit 30%.

O creștere a vânzărilor de peste 30% a fost înregistrată și în Turcia, unde cota de piață a mărcii a ajuns la 6%, cu 1,1 puncte procentuale peste nivelul anului precedent.

„În 2022, creșterea vânzărilor și cotele de piață record înregistrate de Dacia în Europa confirmă pertinența strategiei noastre care vizează concentrarea pe valorile esențiale și adaptarea produselor noastre la așteptările și la modul de utilizare al clienților. În 2023 vom continua această dinamică prin extinderea ofertei noastre de modele electrificate, rămânând fideli ADN-ului Dacia : să le oferim clienților ceea ce este esențial, la cel mai bun raport prestații/preț”, a precizat Xavier Martinet, Director Marketing, Vânzări & Operațiuni Dacia.

Devenită marcă a Renault Group începând din anul 1999, Dacia este prezentă în 44 de țări, de pe patru continente.

 

 

CITEȘTE ȘI:

75% dintre maşinile de patrulare ale Poliției Locale sector 3 sunt nepoluante

Afacerile din comerţul cu autovehicule şi motociclete, în creștere cu 6,5%

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

electrice
Analize de piață

Majoritatea șoferilor de mașini electrice se declară mulțumiți de experiența de încărcare. Studiu Roland Berger

România își îmbunătățește performanța în ceea ce privește mobilitatea electrică, înregistrând un...

Jocurile Olimpice
Analize de piață

Mega-flotă electrificată pentru Jocurile Olimpice și Paralimpice de la Paris. ToyotaMotor este partener exclusiv

Prin intermediul Comitetului de Organizare a Jocurilor Olimpice și Paralimpice (COJOP) de...

motorizare
Analize de piață

România are în continuare a doua cea mai mică rată de motorizare din UE

Pe șoselele din UE circulau, în 2022, aproximativ 253 de milioane de...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%, în primele...