Bogdan Chiriţoiu: ”Suntem preocupaţi de creşterea preţurilor la asigurările de maşini”

Deși anticipa o anumită creștere a tarifelor RCA după falimentul City Insurance, Consiliul Concurenței spune însă că scumpirea poliţelor este mare şi peste rata inflaţiei, o situație pe care o monitorizează și o investighează.



RCA

„O anumită creştere era de aşteptat tocmai pentru că City era un fel de Caritas. Venea cu preţuri mici ca să atragă mulţi oameni, să vină cu bani, plătea mai târziu din banii ăia. Deci tot încerca aşa să ţină această morişcă. Şi atunci evident că, dispărând City, ne aşteptam la anumite creşteri ale preţurilor. Creşterea asta este mare şi peste rata inflaţiei. Şi colaborăm cu ASF pe acest subiect, pentru că ei strâng datele acestea. I-am rugat să ne pună şi nouă la dispoziţie ce statistici au dânşii şi nu pot să spun decât că urmărim situaţia”, a afirmat președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chiriţoiu, subliniind că ”suntem preocupaţi, să spunem, de creşterea preţurilor la asigurările de maşini”.

Fără să ofere detalii, pentru că „pisica cu clopoţei nu prinde mulţi şoareci”, acesta a precizat că autoritatea pentru concurenţă va continua monitorizarea pieței RCA.

„Deci nu pot să vă spun pe cine o să investigăm şi când îi investigăm şi când mergem în inspecţie. Dar e o zona în care ne uităm într-adevăr, pentru că am văzut creşteri mari de preţ, dar colaborăm cu ASF. ASF e mulţumită de faptul că piaţa acum nu mai are un jucător dubios cum era City, unde tot descoperim acum că era şi fraudă, nu numai că avea un comportament ciudat în piaţă”, a mai arătat preşedintele Consiliului Concurenţei.

Pe de altă parte, Bogdan Chirițoiu a adăugat că autoritatea pentru concurenţă va continua investigarea relațiilor dintre firmele de asigurări și service-urile auto.

„Zona asta de RCA – reparaţii este o zonă pe care trebuie să ne uităm în continuare, pentru că, dacă am găsit probleme la Renault, cu service-urile agreate şi firme de asigurare, e posibil să găsim şi în alte părţi. Şi avem deja investigaţii pe Autoitalia, pe Fiat, unde ne uităm cam la acelaşi lucru la care ne-am uitat şi la Renault. Nu e identic cazul, dar sunt anumite asemănări. Deci e o zonă la care noi ne vom uita în continuare”, a menționat președintele Consiliului Concurenței.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Spotawheel și carVertical – un parteneriat care oferă transparență totală pe piața mașinilor rulate din România

Vânzările Dacia au avansat cu 6,8% în 2022, la 573.800 de vehicule. Care au fost cele 4 modele-cheie

 

 

Adaugati comentariu