Varianta de Ocolire Bârlad va fi construită din fonduri europene


CNAIR a semnat, săptămâna trecută, cu Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, contractul de finanţare pentru proiectul „Varianta de ocolire Bârlad”, fondurile urmnd a fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1 – Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiţii, Operaţiunea- Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală.
Obiectivul general al proiectului, este acela de a realiza o conexiune între infrastructura existentă la profil de drum naţional, cu devierea traficului de tranzit în exteriorul localităţii.
Rezultatele aşteptate ale proiectului sunt :
- Construcţia variantei ocolitoare a municipiului Bârlad cu o lungime de 11,281 km
(Varianta de Est) - 4 poduri
- 3 pasaje
- 2 intersecţii
- 2 parcari
Valoarea totală a proiectului este de 186.557.576,44 lei, din care 85% este contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 134.296.368,18 lei, 15% contribuţia naţională – 23.699.359,08 lei, restul de 28.561.849,18 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Contractul de proiectare şi execuţie a Variantei de Ocolire a municipiului Bârlad a fost semnat cu Asocierea Tehnic Asist – Tass Infra Logistic pentru circa 28 de milioane de euro, anunţă Compania de Drumuri. Proiectul are termen de opt luni pentru proiectare şi 22 de luni pentru execuţia celor 11,28 km, iar asocierea câştigătoare a ofertat o perioadă de garanţie de şapte ani.
CITEŞTE ŞI:
Administrarea flotei. Externalizare sau internalizare?
Şi constructorul VO Satu Mare, ameninţat cu rezilierea contractului
Restricţii de circulaţie pe Podul de la Giurgiu, timp de 1 lună