Gigantul auto german Volkswagen Group a anunțat că a înregistrat, anul trecut, cel mai scăzut nivel al vânzărilor din ultimii zece ani, de aproximativ 4,9 milioane de vehicule. Producătorul auto se așteaptă, de asemenea, ca performanța vânzărilor să fie afectată și în prima jumătate a acestui an, din cauza volatilității din lanțurile de aprovizionare.
Vânzările Volkswagen au scăzut, în 2021, cu 8,1%, până la aproximativ 4,9 milioane de unități, pe fondul reducerii cu 14,8% a livrărilor din China, una dintre cele mai importante piețe pentru producătorul auto.
Totuși, pe piața chineză, constructorul auto Volkswagen a înregistrat vânzări de vehicule electrice de patru ori mai mari decât în anul precedent, precizând că, în general, livrările sale de mașini ”verzi” au câștigat un impuls în întreaga lume, odată cu creșterea cererii. Ceilalți factori care au jucat un rol cheie în spatele acestui avans al vânzărilor de vehicule electrice includ creșterea prețului benzinei și motorinei, înăsprirea reglementărilor privind emisiile în întreaga lume și interdicțiile viitoare asupra vehiculelor cu combustibili fosili.
Pe de altă parte, criza masivă a cipurilor care a perturbat industria auto globală timp de câteva luni a slăbit și performanța globală a vânzărilor Volkswagen, afectând producția și întârziind livrările.
În timp ce vânzările de vehicule pe benzină și diesel ale Volkswagen au scăzut în întreaga lume, livrările de vehicule electrice cu baterii (BEV) au reprezentat 5,1% din total, numărul acestora dublându-se anul trecut.
Potrivit Volkswagen, factorii care au generat creșterea vânzărilor de vehicule electrice includ creșterea parității între mașinile electrice și cele tradiționale, scăderea prețurilor bateriilor litiu-ion și creșterea gradului de conștientizare cu privire la emisiile vehiculelor și la impactul acestora asupra încălzirii globale.
CITEȘTE ȘI:
Piața auto din China a reintrat pe creștere în 2021, după un declin de 3 ani consecutiv
Toyota Hilux a câștigat International Pick-Up Award 2022/2023
Comentați?