Advertisement

autostrăzi ”inteligente"
Home Infrastructură Marea Britanie a suspendat programul pentru autostrăzi ”inteligente”

Marea Britanie a suspendat programul pentru autostrăzi ”inteligente”

Guvernul britanic a suspendat programul de extindere a reţelei de autostrăzi „inteligente” fără bandă de urgenţă, după înregistrarea mai multor accidente mortale care denotă o siguranță rutieră deficitară pe aceste șosele rapide.

La recomandarea unei comisii parlamentare, suspendarea programului va permite, în opinia Guvernului de la Londra, analizarea datelor colectate timp de cinci ani cu privire la siguranța acestui tip de autostrăzi introduse înainte de 2020.

Potrivit mass media din Marea Britanie, au fost deja construiți aproximativ 600 de kilometri de autostrăzi „inteligente” dintre care 375 de kilometri fără bandă de oprire de urgenţă. Pe aceste tronsoane, 38 de persoane şi-au pierdut viaţa între 2014 şi 2019, unele ca urmare a impactului vehiculelor oprite pe şosea.

Teoretic, aceste autostrăzi permit creşterea capacităţii traficului rutier fără costuri prin transformarea bandei de oprire de urgenţă în cale de rulare, fiind dotate cu camere video şi sisteme de semnalizare în timp real în cazul în care apare o pană a unui vehicul sau un accident.

În luna septembrie a anului trecut un articol publicat în cotidianul Daily Mail afirma că o cameră de supraveghere din zece era în pană, nefuncţională sau orientată într-o direcţie greşită.

Chiar „dacă datele disponibile arată că autostrăzile inteligente sunt cele mai sigure în termeni de rată de mortalitate”, Guvernul vrea să se asigure că cele care nu dispun de bandă de urgenţă „sunt echipate cu cea mai bună tehnologie” şi vor fi alocate resurse pentru ca acestea să fie cele mai sigure posibile, au explicat Ministerului britanic al Transporturilor. În paralel, instituţia a anunţat că va investi 900 milioane de lire (peste un miliard de euro) pentru a îmbunătăţi securitatea autostrăzilor existente, în special prin instalarea a 150 de refugii suplimentare unde vehiculele se pot opri, ceea ce înseamnă o creştere de 50% până în 2025.

 

CITEȘTE ȘI:

CNAIR a relansat licitația pentru modernizarea DN 71 Bâldana – Târgoviște

Coronavirus. Incidența Covid-19 la nivel național, 8.600 de cazuri. Capitala reintră în scenariul roșu

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

A0 Nord
Infrastructură

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureşti A0 Nord

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru realizarea Lotului 1 Dragomirești –...

Joseni - Ditrău
Infrastructură

Construcția Lotului Joseni – Ditrău, parte din Autostrada Unirii A8, intră în licitație

Contractul pentru proiectarea și execuția Lotului Joseni – Ditrău a fost publicat...

Craiova - Târgu Jiu
Infrastructură

Licitaţie pentru construcția lotului 5 al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu

CNAIR a publicat în SICAP anunţul de participare aferent contractului de achiziţie...

DN 2
Infrastructură

”Undă verde” pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii București între DN 2 și Autostrada A2

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile formulate în...