Advertisement

bosch
Home Piaţa auto Industrie auto Vânzările Grupului Bosch au crescut, anul trecut, cu 12%, la 88,4 mld. euro

Vânzările Grupului Bosch au crescut, anul trecut, cu 12%, la 88,4 mld. euro

În pofida situației macroeconomice dificile, furnizorul de tehnologie și servicii Bosch a reușit să își crească vânzările și rezultatul în exercițiul financiar 2022. Conform cifrelor preliminare, Grupul Bosch a generat vânzări totale de 88,4 miliarde de euro, în creștere cu aproximativ 12% față de anul precedent sau cu aproximativ 10% după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. EBIT (câștigurile înainte de dobânzi și impozite) din operațiuni a ajuns la 3,7 miliarde de euro, iar marja EBIT din operațiuni se așteaptă să fie de aproximativ 4%.

„Exercițiul financiar 2022 s-a dovedit dificil și a demonstrat încă o dată că Bosch este o companie rezilientă și, în același timp, posedă o putere de inovare extraordinară. Într-un context care rămâne dificil, ne asigurăm oportunitățile de creștere la nivel mondial prin investiții specifice și ne extindem prezența internațională. Dorim să oferim oamenilor din întreaga lume „Tehnică pentru o viață” și, astfel, să aducem o contribuție semnificativă societății – de la sisteme de încălzire favorabile mediului și economisirea energiei la mobilitatea sustenabilă”, a declarat Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, cu ocazia prezentării cifrei de afaceri preliminare a companiei.

Recent, Bosch a anunțat că aproximativ 950 de milioane de euro vor fi investite pe parcursul a zece ani într-un centru de inginerie și producție în Suzhou, China. Centrul va crea soluții și produse de mobilitate în domeniile electrificării și automatizării, care vor fi special concepute pentru a răspunde cererii de pe piața locală. În același timp, Bosch contribuie la consolidarea statutului Europei ca locație de înaltă tehnologie:

„Un prim exemplu este extinderea fabricilor noastre de plăcuțe semiconductoare din Dresda și Reutlingen. Până în 2026, plănuim să investim încă 3 miliarde de euro în activitatea noastră de plăcuțe semiconductoare – de asemenea, ca o contribuție la contracararea penuriei de cipuri în sectorul mobilității”, a precizat Hartung.

De asemenea, Bosch intenționează să se concentreze mai mult pe extinderea afacerii sale la nivel global, în locuri precum Egipt, India, Mexic, Statele Unite ale Americii și Vietnam.

Comerțul mondial: colaborarea este esențială pentru prosperitate și acțiunile climatice

Pentru Bosch, schimbările de pe piață și din mediul tehnologic determinate de conectivitate, automatizare și electrificare, în special, împreună cu importanța crescândă a sustenabilității, vor fi factori de creștere în anii următori. Cererea suplimentară în regiunile emergente, precum țările ASEAN, va iniția o creștere viitoare a pieței.

În acest context, Stefan Hartung consideră compania ca fiind bine poziționată, în contextul situației economice și politicii energetice. Cu toate acestea, penuria de energie care determină inflația ar putea avea un impact negativ asupra consumului și, prin urmare, asupra stabilității monetare, pe termen lung. Din acest motiv, el a salutat introducerea unei politici monetare restrictive de către banca centrală. În același timp, a avertizat împotriva formării de blocuri economice globale.

„O fragmentare a sistemelor economice amenință puterea de inovare și prosperitatea generală. Cel mai important, acțiunea climatică are nevoie de cooperare la nivel internațional”, a spus președintele Bosch, Dr. Stefan Hartung.

Acesta consideră că dezvoltarea viitoare a surselor regenerabile de energie este o modalitate de a soluționa obiectivele contradictorii ale sustenabilității ecologice și economice.

„Transformarea sistemelor energetice trebuie să rămână la prețuri accesibile, nu trebuie să ducă la întreruperi în alimentarea cu energie electrică a întreprinderilor sau a gospodăriilor și ar trebui să renunțe la combustibilii fosili ori de câte ori este posibil”.

Bosch își joacă rolul în acest sens, a spus el, accelerând ritmul în ceea ce privește tehnologia pilelor de combustie și hidrogen.

bosch

„În ceea ce privește electromobilitatea, înregistrăm un nivel constant ridicat de comenzi. Ca urmare, Bosch se așteaptă să înregistreze vânzări de 6 miliarde de euro în acest segment până în 2026. În China, se preconizează că afacerile cu punți și motoare electrice vor înregistra deja profit în acest an”, a subliniat Stefan Hartung.

Tehnologie neutră din punct de vedere climatic: criza energetică stimulează cererea

În pofida tuturor provocărilor pe care le prezintă, criza energetică și climatică sporește cererea globală de tehnologie neutră din punct de vedere climatic. Acest lucru deschide o varietate de noi perspective și pentru Bosch: compania generează deja vânzări de peste 20 de miliarde de euro cu produse de uz casnic.

„Portofoliul nostru de produse poate influența în mod pozitiv aproximativ 90 la sută din consumul de energie în locuință. Din această cifră, 85 de procente se referă la încălzire și apă caldă și 15 procente la electrocasnice”, a declarat Dr. Christian Fischer, vicepreședinte al consiliului de administrație Bosch, care este, de asemenea, responsabil pentru activitatea companiei în domeniul tehnologiei pentru construcții și clădiri.

În Germania, Bosch a crescut deja vânzările unitare de pompe de căldură cu 50 de procente în 2022. Se preconizează că piața europeană a pompelor de căldură va crește cu 25 până la 35 de procente anual până în 2025 și cu aproape 40 de procente la Bosch, ceea ce îi va permite să câștige cotă de piață. Acesta este motivul pentru care compania își extinde capacitatea de producție a pompelor de căldură în Europa: de la începutul anului, o nouă unitate de producție a fost deschisă în Eibelshausen, Germania. Bosch vede un potențial de creștere viitoare în transformarea sistemelor energetice.

 

bosch

„Totuși, această transformare trebuie să fie accesibilă. În cazul clădirilor, costul renovării și al modernizării nu trebuie subestimat”, a mai arătat Christian Fischer. Acest lucru explică de ce Bosch se concentrează pe sistemele de încălzire hibride formate din pompă de căldură și centrală termică pe gaz. Pentru viitor, vicepreședintele Bosch vede un potențial suplimentar în optimizarea combinată a fluxurilor de energie din vehicule și clădiri: „Electrificăm totul, de la biciclete la sistemul hidraulic – și ne pricepem foarte bine, atât la clădiri, cât și la vehicule”.

Atractivitatea companiei Bosch ca angajator: sustenabilitatea atrage personal calificat

De asemenea, Bosch a înregistrat progrese în implementarea propriilor obiective de sustenabilitate și climă în exercițiul financiar 2022. Pe parcursul anului, compania a crescut ponderea surselor regenerabile de energie în consumul său de energie electrică de la 89 la 94 de procente.

„În 2022 am atins aproape jumătate din obiectivul de economisire a energiei de 1,7 terawați-oră pe care ni l-am propus pentru 2030. În același timp, angajamentul nostru față de sustenabilitate face din Bosch un angajator mai atractiv”, a declarat Filiz Albrecht, membră a consiliului de administrație și director de relații industriale la Robert Bosch GmbH, care este, de asemenea, responsabilă de sustenabilitate.

Potrivit lui Albrecht, strategia de sustenabilitate a companiei este un aspect din ce în ce mai important pentru candidați. În vremuri în care personalul calificat este insuficient, găsirea celor mai bune talente din întreaga lume devine, de asemenea, mai dificilă pentru Bosch, a spus ea. Aceasta a subliniat că India capătă din ce în ce mai multă importanță în competiția pentru experții în software. Bosch are 17.000 de astfel de angajați în această țară, iar la nivel mondial numărul acestora a crescut de la 38.000 la 44.000. Nevoia de dezvoltatori de software rămâne ridicată; compania se așteaptă să adauge peste 10.000 de persoane până la mijlocul deceniului.

„În curând, Bosch va avea peste 50.000 de angajați în domeniul dezvoltării de software”, a mai arătat Filiz Albrech.

Grupul Bosch dezvoltă, de asemenea, competențele digitale ale angajaților săi de pe linia de asamblare: în acest an, de exemplu, va fi lansat „LernWerk”, o inițiativă în sectorul de activitate Soluții de mobilitate. Obiectivul inițial al acesteia este de a îmbunătăți competențele care vor fi necesare pentru a lucra în „fabrica viitorului” în toate locațiile din Germania.

Evoluția afacerilor Bosch în 2022: sectorul de activitate privind mobilitatea înregistrează cea mai mare creștere a vânzărilor

„În pofida penuriei de semiconductori și a unei economii slabe, toate sectoarele de activitate au reușit să își crească vânzările”, a precizat Dr. Markus Forschner, membru al consiliului de administrație și director financiar al Robert Bosch GmbH.

Cu 52,6 miliarde de euro, cel mai mare sector de activitate, Soluții de mobilitate, a generat din nou cele mai mari vânzări în 2022. Creșterea de 17 procente a vânzărilor a ajuns la 12 procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar.

„Vestea bună este că vânzările noastre au crescut astfel mai repede decât producția de automobile”, a precizat Markus Forschner.

Cu toate acestea, Bosch nu se poate declara mulțumită de profitabilitatea sa: marjele au fost împovărate de creșterile de costuri de-a lungul întregului lanț de aprovizionare, precum și de investițiile inițiale pentru transformarea activității de mobilitate a companiei, a spus el. Sectorul de activitate Tehnologie industrială a înregistrat o creștere a vânzărilor de 14 procente, până la 6,9 miliarde de euro. După ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, creșterea vânzărilor a fost de 11 procente.

Potrivit lui Forschner, cumpărarea HydraForce și achiziția Elmo reprezintă repere importante pentru activitatea Bosch în domeniul tehnologiei industriale. ”Sectorul de activitate Bunuri de larg consum a reușit să crească treptat vânzările, în ciuda reticenței semnificative a consumatorilor de a cumpăra electrocasnice și scule electrice”, a declarat Markus Forschner. Acesta și-a majorat vânzările cu 2 procente, până la 21,5 miliarde de euro. După ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, această cifră crește la 3 procente. Pe de altă parte, în sectorul de activitate Tehnologie pentru construcții și energie, creșterea a reflectat cererea ridicată și neschimbată de tehnologie pentru locuințe și clădiri eficiente din punct de vedere energetic. Forschner a raportat că vânzările au crescut la 7 miliarde de euro. După ajustarea efectelor cursului de schimb valutar, creșterea de 15 procente se ridică la 13 procente.

Dezvoltarea afacerilor Bosch în 2022: creștere mai puternică în a doua jumătate a anului

„Îmbucurător este faptul că toate regiunile și-au crescut vânzările cu două cifre. Am înregistrat o creștere deosebit de puternică în a doua jumătate a anului 2022”, a mai spus Markus Forschner.

În Europa, vânzările s-au ridicat la 44,8 miliarde de euro. Creșterea de 8 procente se ridică la 10 procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar.

„Creșterea în Europa a fost afectată mai puternic decât în celelalte regiuni de războiul din Ucraina și de consecințele acestuia”, a explicat Markus Forschner.

În America de Nord, vânzările au crescut cu 25 de procente, ajungând la 14,3 miliarde de euro, ceea ce face ca aceasta să fie a doua cea mai mare creștere a vânzărilor din toate regiunile Grupului Bosch. Creșterea a fost de 11 procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. Forschner a raportat că dezvoltarea afacerilor Bosch cu soluții de încălzire și climatizare a fost deosebit de încurajatoare.

În America de Sud, vânzările s-au ridicat la 1,8 miliarde de euro. Astfel, vânzările de acolo au crescut mai rapid decât în orice altă regiune – cu 30 sau 21 de procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. După cum a subliniat Markus Forschner, „economia puternică a fost un factor cheie în această creștere”.

În Asia-Pacific, creșterea vânzărilor a fost de 12 procente, sau 8 procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar, vânzările ridicându-se la 27,5 miliarde de euro. Potrivit lui Forschner, regiunea a beneficiat de o creștere puternică în India. În schimb, modificările aduse de China politicii Covid-19 au atenuat evoluția afacerilor în această țară la sfârșitul anului.

Evoluția numărului de angajați în 2022: aproximativ 18.000 de angajați în plus

La nivel mondial, aproximativ 420.300 de persoane lucrau în cadrul Grupului Bosch la data de raportare 31 decembrie 2022. Aceasta înseamnă cu aproximativ 18.400 de persoane mai mult decât în anul precedent, așadar o creștere de aproximativ 4 procente. În Germania, numărul de angajați a crescut cu 2.600, ajungând la 133.400. „Aproape jumătate din această creștere totală a fost în rândul angajaților din cercetare și dezvoltare”, a arătat Markus Forschner. Numărul de angajați din acest domeniu a fost de 84.800 – dintre care 44.000 sunt dezvoltatori de software.

Perspective pentru 2023: redresarea economică globală își pierde din avânt

Bosch anticipează o încetinire economică și se așteaptă ca producția economică globală să crească cu mai puțin de 2 procente în anul în curs. „Climatul de afaceri global reflectă deja greutățile economice. Creșterea ratelor dobânzilor pune presiune pe investiții, în special pe activitatea de construcții și a consumului privat”, cosnideră Markus Forschner.

În Europa, această situație este agravată de creșterea accentuată a costurilor energiei, chiar și după scăderile recente. În China, pe de altă parte, în urma abandonării politicii sale de „zero-covid”, este posibil să înceapă un proces de redresare odată ce valurile masive de infectare se vor fi diminuat.
Potrivit lui Markus Forschner, Bosch resimte o încetinire economică în sectoare importante și se așteaptă la o presiune continuă asupra costurilor în lanțurile valorice. În același timp, trebuie să se aloce o sumă semnificativă de capital pentru a finanța creșterea tehnologiilor viitoare. „O companie inovatoare precum Bosch trebuie să facă investiții inițiale importante”, a declarat acesta. Pe parcursul anului 2023, a continuat el, Bosch își propune să crească vânzările și să își îmbunătățească în continuare profitabilitatea.

„Suntem pe drumul cel bun pentru a atinge marja noastră țintă pe termen lung de cel puțin 7 procente. În acest context tulburat din punct de vedere economic, vom menține un echilibru – între menținerea profitabilității și a puterii noastre financiare, pe de o parte, și investiții și posibile achiziții, pe de altă parte”, a conchis Markus Forschner.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Serviciul de Protecție și Pază vrea să achiziționeze vehicule electrice prin Rabla Plus

Traseul final al Drumului Expres Găești – Ploiești a fost aprobat de CNAIR

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Turcia
Industrie auto

Și Turcia își dorește o fabrică de vehicule electrice produse de un constructor auto din China

După Italia, Spania și Ungaria, și Turcia a inițiat discuții cu mai...

uzina Dacia
Industrie auto

Ministrul Muncii, la uzina Dacia: Este important să venim cu ceva în plus pentru industria auto

Ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura-Oprescu, şi comisarul european pentru locuri...

Mercedes-Benz
Flotă verdeIndustrie auto

Mercedes-Benz renunță la proiectul unei linii de producție pentru modele electrice high-end

Scăderea vânzărilor de de mașini electrice atât în ​​Europa, cât și în...

BYD
Industrie auto

BYD va construi a doua fabrică de mașini electrice în Europa. Prima, în Ungaria, va începe producția din 2025

Constructorul auto chinez BYD va lua în considerare anul viitor construirea celei...