Advertisement

Vânzările de autoturisme
Home Piaţa auto Analize de piață Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 39,6% în primele două luni

Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 39,6% în primele două luni

Vânzările de autoturisme noi în România au scăzut cu 39,6% în primele două luni ale acestui an, comparativ cu intervalul similar din 2020, a anunțat, luni, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

”După ce, în ultimele patru luni ale anului 2020, au fost consemnate creşteri ale înmatriculărilor de autovehicule, anul 2021 a debutat cu o scădere semnificativă în luna ianuarie (-46,6%), urmată de una mai puţin importantă (-18,8%), în luna februarie”, arată reprezentanții APIA în analiza privind vânzările de autoturisme în acest an.

Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale), după două luni din anul 2021, este condus de Dacia, cu 2.443 de unităţi, urmată de Ford (1.832 unităţi), Toyota (1.418), Hyundai (1.298), Volkswagen (1.110), Skoda (1.102), Mercedes Benz (938), Renault (921), BMW (629) și Suzuki (552).

Autoturismele, care reprezintă aproximativ 78% în total, au înregistrat, în luna februarie 2021, un volum de 6.815 de unităţi, cu 21,6% mai mic decât în luna similară din 2020. Pe ansamblul primelor două luni din acest an s-a consemnat  o scădere generală de 39,6%, raportat la perioada similară a anului anterior.

În Topul autoturismelor după primele 2 luni, pe prima poziție se plasează Dacia, cu 2034 unități, urmată de Ford (1.323 unităţi), Hyundai (1298), Toyota (1292), Skoda (1102), Volkswagen (929), BMW (629), Renault (624), Suzuki (552) și Peugeot (488).

În Topul modelelor după primele 2 luni, pe primul loc se situează Dacia Logan, cu 776 de unități, urmat de Dacia Sandero (530 unități), Ford Puma (465), Skoda octavia (393), Ford Focus (361), Hyundai Tucson (356), Toyota Corolla (345), dacia Duster (344), Toyota C-HR (339) și Hyundai I20 (326).

Potrivit APIA, după primele 2 luni ale anului 2021, se observă o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, segmentele în creștere fiind A (+72,2%) și F (+142,9), cel “Sport” având același volum cu cel din 2020, iar celelalte fiind în scădere. In ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 42,6% (în creștere cu 4,6 pp față de 2020), urmat de C, cu 29,0% (în scădere cu 5 pp) și B cu 17,2% (în scădere cu 3,6 pp).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, la două luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere de -5,5 puncte procentuale faţă de perioada similară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 60,8%. Totodată, autoturismele cu motoare diesel, în scădere uşoară de 1,9 puncte procentuale de la an la an, au o cotă de 26,1% din total.

Datele APIA mai arată faptul că autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in) şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns să deţină o cotă de piaţă de 13,1%, în perioada analizată, de 2,3 ori mai mare faţă cea pe care o aveau la finalul intervalului similar din anul precedent (5,7%).

Autoturismele „verzi” au rămas în teritoriu pozitiv, cu un salt de 39,7% în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, iar cota de piaţă a ajuns 13,1%, faţă de doar 5,7%, cât se înregistra în primele două luni din 2020.

Top 10 mărci autotuturisme „electrificate” pe categorii

Vânzările de autoturisme

Autoturismele cu tracțiune integrală (4×4) au înregistrat după primele 2 luni din 2021, o cotă de piață de 23,6%, pe un volum total de 3.007 unități, inferior cu 37,4% celui consemnat în perioada similară din 2020.

În ceea ce priveşte tipul proprietarului, cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate, în ianuarie – februarie 2021, de către persoanele juridice, care acoperă 65% din totalul achiziţiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 35%.

La categoria de autovehicule comerciale uşoare (inclusiv minibuse şi pick-up) s-a înregistrat un recul de 14,1%, după primele două luni ale anului în curs, faţă de aceeaşi perioadă din 2020, această scădere fiind mai puţin abruptă comparativ cu cea înregistrată de autoturisme (-39,6%).

Topul vehiculelor comerciale este condus de Ford, cu 509 unităși, urmat de Dacia, cu 409 unități, Iveco (327), renault (297), Mercedes Benz (291) Volkswagen (178), Fiat (165), Toyota (126), Opel (91) și Citroen (72)..

În topul modelelor, pe primul loc se plasează Dacia Dokker, cu 373 de unități, urmată de Ivecp Daily, cu 326 de unități, Mercedes benz Sprinter (243), Ford transit (214), renault Master (140), Fiat Ducato (130), Renault Trafic (125), Volkswagen Crafter (109), Ford Ranger (93) și Ford Transit Custom (87).

 

CITEȘTE ȘI:

Brigada Autostrăzi a reținut 23 de permise pentru viteză excesivă. În 4 cazuri se circula cu peste 200 km/h

Combustibilii sintetici îi vor înlocui pe cei fosili, spune ministrul german al Transporturilor

Ultima zi pentru trimiterea cererilor de amânare a plății ratelor. Ce probleme au consumatorii

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

electrice
Analize de piață

Majoritatea șoferilor de mașini electrice se declară mulțumiți de experiența de încărcare. Studiu Roland Berger

România își îmbunătățește performanța în ceea ce privește mobilitatea electrică, înregistrând un...

Jocurile Olimpice
Analize de piață

Mega-flotă electrificată pentru Jocurile Olimpice și Paralimpice de la Paris. ToyotaMotor este partener exclusiv

Prin intermediul Comitetului de Organizare a Jocurilor Olimpice și Paralimpice (COJOP) de...

motorizare
Analize de piață

România are în continuare a doua cea mai mică rată de motorizare din UE

Pe șoselele din UE circulau, în 2022, aproximativ 253 de milioane de...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%, în primele...