Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile de fabrici însoțite de concedieri sunt în curs de desfășurare, relatează sindicatul IG Metall.
Producătorul auto german pare să se îndrepte către o nouă criză. De natură socială, acesta ar trebui să fie și primul conflict cu care se confruntă Oliver Blume, președintele Consiliului de Administrație, de la preluarea mandatului în septembrie 2022.
Tranziția energetică a grupului, concentrată exclusiv pe vehicule 100% electrice cu baterie, combinată cu numeroase schimbări de strategie pe anumite piețe (de exemplu în China) și presiunea noilor intrați low-cost de origine asiatică pe această piață a vehiculelor cu emisii zero subminează echilibrul economic al firmei.
Planul de economii prezentat anul trecut, care urmărește reducerea cheltuielilor cu 10 miliarde de euro până în 2026, nu pare să dea roade. Potrivit publicației germane Handelsblatt, „compania este la 2-3 miliarde distanță de obiectivul său”.
O întârziere care poate fi explicată prin timpii de producție prelungiți, vânzările slabe ale anumitor modele în Europa și China – mai ales cele din gama Volkswagen ID, născute ca răspuns la „Dieselgate”, reduceri mai generoase acordate de producător pentru a-și vinde stocurile.
„Situația este extrem de tensionată și nu poate fi depășită prin simple măsuri de reducere a costurilor”, a recunoscut șeful Volkswagen, Thomas Schaefer, care a prezentat o versiune actualizată a planului de economii. Spre marea consternare a sindicatelor și bucuria piețelor financiare.
Astfel, cel mai mare angajator industrial din Germania nu mai exclude efectuarea de disponibilizări pentru a-și îmbunătăți profitabilitatea. Directorii Volkswagen consideră că o fabrică mare de vehicule, precum și una de componente cu sediul în Germania, sunt învechite. Fără a specifica unde sunt amplasate acestea. Potrivit mai multor persoane familiarizate cu problema, citate de Reuters, uzinele de Osnabrueck și Dresda ar fi „țintele posibile pentru închidere”.
Reacționând într-un comunicat de presă, Thorsten Groeger, șeful puternicului sindicat german IG Metall, consideră că VW „a prezentat un plan iresponsabil care zguduie bazele Volkswagen și constituie o amenințare masivă pentru locuri de muncă și fabrici”.
CITEȘTE ȘI:
Rețeaua de service BMW România, digitalizată cu investiții de peste 1 mil. euro
Producătorul de mașini electrice BYD ar fi depășit deja Tesla la nivel global, potrivit ABI Research
Comentați?