Advertisement

Volkswagen
Home Piaţa auto Industrie auto Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile de fabrici însoțite de concedieri sunt în curs de desfășurare, relatează sindicatul IG Metall.

Producătorul auto german pare să se îndrepte către o nouă criză. De natură socială, acesta ar trebui să fie și primul conflict cu care se confruntă Oliver Blume, președintele Consiliului de Administrație, de la preluarea mandatului în septembrie 2022.

Tranziția energetică a grupului, concentrată exclusiv pe vehicule 100% electrice cu baterie, combinată cu numeroase schimbări de strategie pe anumite piețe (de exemplu în China) și presiunea noilor intrați low-cost de origine asiatică pe această piață a vehiculelor cu emisii zero subminează echilibrul economic al firmei.

Planul de economii prezentat anul trecut, care urmărește reducerea cheltuielilor cu 10 miliarde de euro până în 2026, nu pare să dea roade. Potrivit publicației germane Handelsblatt, „compania este la 2-3 miliarde distanță de obiectivul său”.

O întârziere care poate fi explicată prin timpii de producție prelungiți, vânzările slabe ale anumitor modele în Europa și China – mai ales cele din gama Volkswagen ID, născute ca răspuns la „Dieselgate”, reduceri mai generoase acordate de producător pentru a-și vinde stocurile.

„Situația este extrem de tensionată și nu poate fi depășită prin simple măsuri de reducere a costurilor”, a recunoscut șeful Volkswagen, Thomas Schaefer, care a prezentat o versiune actualizată a planului de economii. Spre marea consternare a sindicatelor și bucuria piețelor financiare.

Astfel, cel mai mare angajator industrial din Germania nu mai exclude efectuarea de disponibilizări pentru a-și îmbunătăți profitabilitatea. Directorii Volkswagen consideră că o fabrică mare de vehicule, precum și una de componente cu sediul în Germania, sunt învechite. Fără a specifica unde sunt amplasate acestea. Potrivit mai multor persoane familiarizate cu problema, citate de Reuters, uzinele de Osnabrueck și Dresda ar fi „țintele posibile pentru închidere”.

Reacționând într-un comunicat de presă, Thorsten Groeger, șeful puternicului sindicat german IG Metall, consideră că VW „a prezentat un plan iresponsabil care zguduie bazele Volkswagen și constituie o amenințare masivă pentru locuri de muncă și fabrici”.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Rețeaua de service BMW România, digitalizată cu investiții de peste 1 mil. euro

 

Producătorul de mașini electrice BYD ar fi depășit deja Tesla la nivel global, potrivit ABI Research

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

draghi
Industrie auto

Raportul Draghi avertizează UE că deciziile sale duc la slăbirea industriei auto

În raportul său despre competitivitatea europeană, fostul președinte al Băncii Centrale Europene...

Toyota
Flotă verdeIndustrie auto

Toyota reduce cu o treime producția de mașini electrice

Pentru a face față încetinirii vânzărilor de mașini electrice din Europa și...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...