După ce, timp de două luni, liniile de asamblare din uzinele BMW au fost oprite, acum producția se desfășoară la sarcină maximă în Munchen, iar din 15 iunie și restul uzinelor bavarezilor vor începe din nou lucrul în două schimburi.
Timp de aproape două luni, BMW și-a închis uzinele pentru a evita răspândirea Coronavirusului. Și nu numai BMW: această practică a fost adoptată de către toți producătorii auto. Primii producători germani care au început producția post-coronavirus au fost Volkswagen și Mercedes-Benz, începând cu 20 aprilie. BMW, însă, a spus pas și a amânat restartul pentru începutul lunii mai.
Lăudabila grija pentru angajați s-a transformat acum într-o cursă pentru a ”prinde din urmă” miile de comenzi ale clienților. Astfel, uzina din Munchen lucrează la capacitate maximă, iar celelalte uzine o vor urma de la jumătatea acestei luni.
➡ Așa arată cel mai ieftin BMW! 💡
Comenzile primite doar din Germania, începând cu jumătatea lunii martie totalizează 14.000 de unități, iar unele dintre acestea ar putea fi amânate până în iulie. Situația arată bine acum, însă BMW rămâne rezervat în legătură cu revenirea economică. Rămâne de văzut dacă fluxul de comenzi se va păstra și în lunile următoare, de aceea nivelul la care vor lucra uzinele va trebui bine gândit: nu e de dorit producerea mai multor unități decât numărul comenzilor, pentru că există posibilitatea unei viitoare crize economice.
Uzinele BMW și vânzările din China
Să rămânem, totuși, optimiști, privind exemplul pieței auto din China, care în luna mai a crescut cu 12% față de aceeași perioadă din 2019, atingând 2,14 milioane de vehicule. Deși știrile din Europa nu par a fi la fel de fericite, să nu uităm că piața din China este cea mai mare din lume și că o mulțime de producători europeni sunt ”jucători” pe teren chinezesc. Deci orice creștere a vânzărilor în China se repercutează pozitiv inclusiv asupra companiilor din Europa.
sursa subiectului: automobilwoche
sursa foto: BMW
Comentați?