Utilitare cu emisii zero. Opel Vivaro-e HYDROGEN

Opel a prezentat un nou vehicul comercial ușor alimentat electric, Vivaro-e HYDROGEN, care va permite mobilitate cu emisii zero pentru clienții care au nevoie de realimentare în câteva minute.
Vivaro-e HYDROGEN

Opel Vivaro-e HYDROGEN este un vehicul electric de tip FCEV plug-in, cu o capacitate de încărcare de până la 6.1 metri cubi (la fel ca versiunile electrice diesel sau cu baterie ale lui Vivaro), care necesită doar trei minute pentru a-l alimenta cu hidrogen, aproximativ același timp care e necesar pentru realimentare cu diesel sau benzină, pentru o autonomie de peste 400 km (ciclu WLTP).

„Hidrogenul ar putea fi elementul central al unui sistem integrat și eficient de energie din viitor, liber de combustibili fosili. Avem peste 20 de ani de experiență în dezvoltarea tehnologiilor de propulsie pe bază de hidrogen. Cu greu poate fi găsit un alt sistem de propulsie în lume care să ofere o combinație între emisii zero, autonomie remarcabilă și doar trei minute necesare realimentării”, a declarat Michael Lohscheller, CEO-ul companiei Opel.

Vivaro-e HYDROGEN

Modelul FCEV se bazează pe modelul existent Opel Vivaro-e cu două uși glisante laterale. Spațiul de marfă (5,3 sau 6,1 metri cubi) rămâne neschimbat, în timp ce sarcina utilă crește până la 1.100 kg. Unitatea de propulsie compactă permite integrarea întregului sistem de celule de combustie (45 kW/61 CP) cu motorul electric existent sub capotă (136 CP/260 Nm). Bateria lui Vivaro-e este înlocuită cu trei rezervoare de hidrogen. Cilindrii din fibră de carbon stochează hidrogenul la o presiune de 700 bar. În plus, vehiculul dispune și de o baterie litiu-ion de 10,5 kWh localizată sub scaunele din față care este utilizată atunci când este nevoie de mai multă putere, cum ar fi la pornirea de pe loc. Bateria se poate încărca în mers, prin frânare regenerativă, sau la priză, oferind o autonomie suplimentară de 50 km.

Vivaro-e HYDROGEN

Vivaro-e HYDROGEN va fi produs la fabrica Opel din Rüsselsheim, centrul global de competență în tehnologia FCEV al companiei Stellantis. Vivaro-e HYDROGEN se alătură gamei producătorului de vehicule comerciale electrice, alături de Vivaro-e și Combo-e. Opel va finaliza electrificarea gamei LCV în acest an, când va fi prezentat și noul Movano-e.

Stellantis merge mai departe

Noul model este o probă că Stellantis merge mai departe cu planul său de introducere a propulsiei cu hidrogen pentru vehiculele utilitare ale mărcilor din portofoliu. O tehnologie care începe să-și găsească tot mai mulți adepți în industria auto, chiar dacă unii producători sunt reticenți la această soluție. Iar după Opel Vivaro-e HYDROGEN, alte două mărci au anunțat lansarea pe piață a modelelor similare. Vorbim despre Citroen e-Jumpy Hydrogen și Peugeot e-Expert Hydrogen. Mărcile Stellantis vor pregăti și alte modele, mai mici, care vor oferi acest tip de propulsie.

Propulsia fuel cell este o alternativă la propulsia electrică clasică, cu baterii, în primul rând prin eliminarea timpului mare de așteptare pentru încărcare, care în cazul unui vehicul comercial este extrem de important, dar și prin creșterea autonomiei, în funcție de mărimea rezervorului de hidrogen. Soluția pe care o utilizează Stellantis pe mărcile sale combină pila de hidrogen cu bateria care stochează energia generată, permițând astfel creșterea autonomiei. Cu o arhitectură ce asociază pila de combustie cu hidrogen și o baterie, van-ul oferă tot ce e mai bun dintre cele două tehnologii. Componentele au fost ingenios integrate, astfel că dimensiunea acestora nu afectează capacitatea de încărcare, un factor esențial pentru profesioniștii din acest segment.

Cele două modele sunt disponibile în 2 versiuni de lungime, 4,95 m și 5,30 m. Toate caracteristicile oferite pe versiunile electrice standard sunt menținute, atât în privința spațiului, cât și din punct de vedere al sarcinii utile. Citroen e-Jumpy Hydrogen și Peugeot e-Expert Hydrogen sunt produse în Franța, la SevelNord, îmrepună cu versiunile electrice clasice, și sunt echipate apoi cu tehnologia fuel cell în Germania, la Russelsheim, unde se află centrul FCEV al Stellantis.

(Articol publicat în revista Flote Auto, iunie 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

Licitaţie finalizată pentru Lotul 4 de pe Autostrada A1 Sibiu – Piteşti

Sistem de navigație Duster, Sandero și Logan de la Falcon Electronics

Dacia Jogger, primul hibrid și cea mai lungă mașină din gama producătorului

 

 

Adaugati comentariu