Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) a lansat o nouă campanie din seria #ATENTinTRAFIC, tema centrală fiind sigurările obligatorii de răspundere civilă auto (RCA).
Campania, găzduită de platforma de educaţie financiară Asiguropedia.ro, este construită în jurul unei serii de clipuri informative în format video care explică această clasă de asigurări, venind cu informaţii utile pentru toţi şoferii.
Clipurile video urmăresc povestea unui şofer care provoacă un accident auto şi care, astfel, îşi utilizează poliţa sa obligatorie RCA pentru acoperirea daunelor pe care le-a produs. Firul epic urmăreşte, apoi, reacţia în lanţ provocată de acest accident şi impactul asupra întregului sistem de asigurări şi, mai ales, asupra celorlalţi posesori de poliţe RCA, precum şi asupra victimelor accidentului.
Totodată, demersul industriei de asigurări vizează teme de maximă importanţă pentru societatea românească, precum siguranţa rutieră, în contextul în care România ocupă un loc fruntaş în Europa în ceea ce priveşte frecvenţa daunelor.
Organizaţia menţionează că toate acestea au şi un puternic impact uman şi emoţional. Astfel, în medie, conform datelor Poliţiei Române, în fiecare zi a anului 2020 s-au produs 17 accidente grave, soldate cu pierderi de vieţi omeneşti sau răni grave, în ciuda contextului pandemic. Peste 20.000 de persoane au fost rănite uşor în accidentele rutiere produse în 2020, la care, din păcate, se adaugă alte peste 5.400 de persoane care au fost rănite grav. În acelaşi an 2020, peste 1.600 persoane au decedat ca urmare a accidentelor rutiere.
Înfiinţată în 1994, UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea deţin o pondere de aproximativ 80% din piaţa locală de asigurări.
CITEȘTE ȘI:
Afacerile din transporturi au avansat cu 20% în primele 9 luni
Franța nu respectă normele UE privind repausul zilnic și săptămânal în utilitarele ușoare
Comentați?