Tronsonul Târgu Mureș – Ungheni, parte din Autostrada A3, va fi deschis traficului până la finalul anului

Tronsonul Târgu Mureș – Ungheni, parte din Autostrada A3, va fi deschis traficului până la finalul anului, înainte de termenul stipulat în contract, a anunțat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Târgu Mureș – Ungheni

Sectorul Târgu Mureş – Ungheni este în execuţie după licitaţia câştigată de Strabag în luna mai 2020, finalizarea sa fiind stabilită contractual în primăvara viitoare. Valoarea contractului este de 192 milioane de lei (fără TVA). Lucrările la acest segment au început, de fapt, în urmă cu 6 ani, dar contractul iniţial, încheiat cu asocierea Lemacons & Vega 93 & Arcada, a fost reziliat. Ulterior, lotul a fost reintrodus într-o licitaţie care s-a finalizat după 4 ani.

”După ce am verificat lucrările pot spune că circulația pe tronsonul Târgu Mureș – Ungheni al A3 poate fi deschisă până la sfârșitul anului. Trebuia să mă asigur însă că sunt finalizate toate lucrările necesare deplasării în siguranță pe acest sector de autostradă. Vreau să remarc faptul că proiectul se finalizează înaintea termenului contractual și se înscrie în buget. În opinia mea unul dintre motive este și acela că acest contract a fost unul doar de execuție, fără să includă și proiectarea. Astfel constructorul a putut înainta rapid fără să întâmpine greutăți. Se pare că aceasta este modelul de succes și de aceea ne-am propus să folosim același tipar și pentru alte proiecte. De exemplu pentru A7 – Autostrada Moldova folosim deja același tipar”, a precizat Cristian Pistol, directorul general al Companiei naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Tronsonul Târgu Mureș -Ungheni are o lungime totală de aproximativ 9 km, din care 4,5 km la profil de autostradă şi 4,7 km drum de legătură cu două benzi pe sens.

Din cauza lungimii mici, deschiderea circulației pe acest sector din Autostrada A3 nu rezolvă decât problemele de trafic locale.

”Odată cu deschiderea circulației, municipiul Târgu Mureș va avea asigurată în mare parte o legătură rutieră modernă cu Câmpia Turzii, Cluj Napoca, Sebeș și Alba Iulia. Spun, în mare parte, deoarece deocamdată nu este finalizat lotul Chețani – Câmpia Turzii. Dar în condițiile în care, tot până la sfârșitul anului, lotul 2 al autostrăzii A10, Sebeș – Turda va fi deschis pentru circulația rutieră drumul, de la Târgu Mureș până la Alba Iulia se va desfășura în condiții de siguranță mult mai mari și în timpi mult mai scurți. Dacă privim mai în ansamblu, observăm că municipiul Târgu Mureș va avea o conexiune mult mai eficientă cu granița de vest a României prin vama Nădlac, chiar dacă deocamdată lipsesc cei 9 km pe A1, în zona Margina – Holdea, unde urmează să fie construite tuneluri”, a adăugat directorul general al CNAIR.

Lotul Târgu Mureş – Ungheni face parte din tronsonul 1C Sighişoara – Ogra, format din trei secțiuni: 1C1 Sighişoara – Târgu Mureş ( 43,54 km), cu documentația supusă revizuirii, 1C2 Târgu Mureş – Ungheni, în execuție și 1C3 Ungheni – Ogra (10,1 km), în circulație din decembrie 2018.

 

 

CITEȘTE ȘI:

CNAIR a desemnat câştigătorul contractului pentru Lotul 1 al Centurii de Sud a Capitalei

Directiva privind declararea publică a impozitelor plătite în fiecare țară a fost adoptată

 

Adaugati comentariu