„Undă verde” de la Senat pentru efectuarea ITP în străinătate

Românii stabiliţi Europa care deţin un autoturism înmatriculat în România vor putea face ITP-ul şi în străinătate, la service-uri autorizate de RAR, conform unui proiect legislativ adoptat de Senat.



ITP

Potrivit propunerii „activitatea de inspecţie tehnică periodică se poate realiza atât pe teritoriul României, cât şi pe teritoriul Republicii Moldova, pe teritoriul statelor membre ale Spaţiului Economic European şi pe teritoriul Confederaţiei Elveţiene, prin operatori economici autorizaţi, numai pe baza unui contract de franciză încheiat cu RAR de către aceştia”.

Proiectul adoptat de Senat mai prevede că pe teritoriul Republicii Moldova, pe teritoriul statelor membre ale Spaţiului Economic European şi pe teritoriul Confederaţiei Elveţiene, activitatea de inspecţie tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România se face numai prin persoane autorizate în Romania.

Astfel, persoanele autorizate să realizeze activitatea de inspecţie tehnică periodică în afara teritoriului României şi staţiile ITP aferente, vor funcţioneaza şi în acord cu legislaţia statului pentru care primesc autorizarea RAR.

Totodată, potrivit iniţiativei legislative, cheltuielile suplimentare ocazionate de procedura de autorizare şi de monitorizare a activităţii de inspecţie tehnică periodică în afara teritoriului României sunt suportate integral, după caz, de către persoanele care solicită autorizarea, respectiv, de către persoanele autorizate.

În opinia iniţiatorilor, senatorii Şerban Nicolae şi Tit-Liviu Brăiloiu, un număr semnificativ de vehicule înmatriculate în România se află în folosinţa unor cetăţeni români aflaţi pentru medie sau lungă durată în afara ţării, cu precădere în statele membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European şi în Republica Moldova.

„Astfel, toţi aceştia sunt în situaţia de a suporta un disconfort major şi costuri mari, determinate de obligaţia de a asigura ITP la intervale cuprinse între şase luni şi doi ani”, arată cei doi parlamentari.

Pentru a putea fi aplicat, proiectul va trebui adoptat şi de Camera Deputatilor, forul decizional în acest caz, urmând a fi promulgat de preşedintele Klaus Iohannis.

 

CITEŞTE ŞI:

8 noi puncte fixe de control pentru rovinietă. Care sunt amenzile

Ce-i răspunde CNAIR şefului Ford România

Trei oferte pentru DN 28B Târgu Frumos – Botoşani

 

Adaugati comentariu