Advertisement

Drumul Expres Craiova - Piteşti
Home Infrastructură Ce-i răspunde CNAIR şefului Ford România

Ce-i răspunde CNAIR şefului Ford România

Într-o postare pe pagina proprie de Facebook, directorul Ford România îşi exprima, zilele trecute, dezamăgirea privind lipsa progresului în construcţia drumului expres Craiova-Piteşti şi a centurii Balş. În replică, CNAIR nu explică lipsa muncitorilor, ci vorbeşte despre cunoscutele proiecte şi contracte. Ba mai mult, chiar laudă constructorii, subliniind că aceştia chiar au devansat termenele stabilite.

„După ce am petrecut aproape o oră încercând să traversez Balşul, săptămâna trecută am decis să verific progresul făcut pe noul drum expres Craiova – Piteşti, mai ales progresul pe şoseaua de centură a Balşului. Lucrările la drumul tehnologic au fost inaugurate 22 mai, când s-a declarat că şoseaua de centură va fi gata până la sfârşitul anului! După cum se poate observa din fotografiile pe care le-am făcut ieri (29 iunie, n.red.), nu s-a făcut niciun progres de la începerea lucrărilor. Nu este vital doar pentru oamenii şi afacerile din Craiova ca acest drum să fie finalizat la timp, ci pentru toţi românii care au nevoie să folosească acest drum din sud! Voi continua să monitorizez progresul şi sper că vor fi realizate angajamentele care au fost făcute”, a scris Ian Pearson, directorul Ford România, pe Facebook.

Foto: Ian Pierson, Ford România, via Facebook

Într-un comunicat de presă publicat astăzi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) spune că, pentru cele două tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Piteşti, contractele au fost semnate în luna decembrie 2018, iar în urma discuţiilor dintre Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi constructori s-a stabilit urgentarea proiectului prin scurtarea perioadelor de proiectare şi de execuţie, cât mai mult posibil.

Potrivit MT, conform contractului, perioada de proiectare era de 12 luni, iar cea de execuţie de 24 de luni.

„Astfel, pentru Tronsonul 2, care va fi construit în proximitatea localităţilor Balş şi Slatina, Proiectul Tehnic a fost aprobat încă din luna februarie 2019, deci cu 10 luni mai devreme decât termenul contractual. În acest moment se aşteaptă finalizarea tuturor documentelor necesare aprobării Hotărârii de Guvern de expropriere, pentru ca amplasamentul şantierului să poată fi predat constructorului. În plus, Constructorul a primit autorizaţii de construcţie pe acele sectoare pe care terenurile sunt în proprietatea statului, încă din data de 21 mai 2019, respectiv 28 iunie 2019. Din momentul în care va începe construcţia şi pe alte sectoare, CNAIR va continua să ajute constructorul ( Spedition UMB) să accelereze perioada de execuţie”, se precizează în document.

În ceea ce priveşte Tronsonul 1, perioada de proiectare a fost devansată, iar Proiectul Tehnic a fost aprobat în luna mai 2019. Şi aici perioada de proiectare a fost redusă cu 6 luni, ceea ce a permis începerea mai devreme a unor lucrări pregătitoare, precizează CNAIR.

De asemenea, constructorul a primit încă din data de 22 mai 2019 autorizaţie de construcţie pe anumite sectoare pe care lucrează şi în acest moment. Terenurile pe care se lucrează sunt în proprietate publică.

„Această activitate va duce şi aici la reducerea termenului de execuţie şi implicit la finalizarea mai devreme a tronsonului. În acest moment, presiunile asupra constructorilor sunt inutile, deoarece suntem în faza în care se aşteaptă finalizarea documentelor necesare începerii lucrărilor şi pe sectoarele care nu au fost încă abordate. De asemenea, nu se poate reproşa constructorilor că nu lucrează, deoarece aceştia se află contractual încă în perioada de 12 luni destinată proiectării”, arată CNAIR.

Potrivit instituţiei, CNAIR lucrează pentru fluidizarea circulaţiei în zona Balş, prin implementarea unui sistem de semaforizare inteligent, proiect care, potrivit autorităţilor, va fi finalizat mai devreme decât termenul contractual, respectiv în data de 20 iulie 2019, în loc de octombrie 2019.

 

 

CITEŞTE ŞI:

Trei oferte pentru DN 28B Târgu Frumos – Botoşani

Un pas înainte spre Centura Galaţi, necesară şi pentru Drumul Expres Buzău-Galaţi

Test Opel Zafira Life

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...