Advertisement

Focșani
Home Infrastructură Un pas înainte pentru realizarea proiectului Autostrăzii Focșani-Bacău

Un pas înainte pentru realizarea proiectului Autostrăzii Focșani-Bacău

Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe a avizat indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții Autostrada Focșani – Bacău, în perioada următoare fiind așteptată aprobarea prin Hotărâre de Guvern, a anunțat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Lungimea totală a traseului este de aproape 96 de km, iar autostrada Focșani – Bacău va avea 3 tronsoane:

  • Tronsonul 1 – Focșani – Domnești Târg (35,6 km)
  • Tronsonul 2 – Domnești Târg – Răcăciuni (38,8 km)
  • Tronsonul 3 – Răcăciuni – Municipiul Bacău (24,5 km)

Proiectul prevede realizarea a 5 noduri rutiere și a 91 de poduri și pasaje. Partea carosabilă a podurilor și a pasajelor, ce vor fi realizate pe autostradă, va fi de 12 m, pentru fiecare sens de mers. Podurile amplasate pe drumurile naționale și drumurile județene, ce traversează autostrada, vor avea câte o parte carosabilă de 7,8 m. Excepție face pasajul pe DN 2, peste autostradă (km 3+972), care va avea o parte carosabilă de 14,8 m lățime, adică patru benzi de circulație, câte două, pe fiecare sens. Podurile amplasate pe drumurile agricole, ce traversează autostrada, vor avea o parte carosabilă de 7 m. Pe poduri, între partea carosabilă și trotuare, vor fi prevăzuți parapeți metalici de siguranță cu nivel de protecție foarte ridicată.

Proiectul mai prevede realizarea a 101 parcele de perdele anti înzăpezire, majoritatea pe partea stângă a drumului, dar și pe partea dreaptă între km 2+800 și 4+300, km 15+000 și 20+300 și între km 64+500 și 66+200.

Investiția, în valoare estimată de 8 miliarde de lei (fără TVA), este finanțată prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Autostrada Focșani – Bacău face parte din Autostrada Moldova A7, cu o lungime de 314 km, de la Ploiești la Pașcani.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Mașinile cu emisii zero primesc plăcuțe cu numere verzi

Anul 2022 va fi ca un Montagne Russe, cu posibile creșteri și scăderi

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Tigveni
Infrastructură

Autostrada Sibiu – Piteşti. Pe secțiunea Curtea de Argeş – Tigveni s-ar putea circula din 2026

Constructorul austriac Porr a realizat străpungerea celei de a doua galerii a...

Curtea de Argeș
Infrastructură

Autostrada A1. Pregătiri pentru deschiderea circulației între Pitești și Curtea de Argeș

Pe Autostrada Sibiu – Pitești A1, constructorul italian Webuild realizează ultimele lucrări...

Craiova - Filiași.
Infrastructură

Cinci oferte pentru Lotul 3 al Autostrăzii Craiova – Filiași

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit, marți, cinci...

Pașcani - Suceava
Infrastructură

Constructor desemnat pentru realizarea ultimului lot de pe Autostrada Pașcani – Suceava

Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade a fost desemnată câștigătoarea...