Advertisement

Focșani
Home Infrastructură Un pas înainte pentru realizarea proiectului Autostrăzii Focșani-Bacău

Un pas înainte pentru realizarea proiectului Autostrăzii Focșani-Bacău

Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe a avizat indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții Autostrada Focșani – Bacău, în perioada următoare fiind așteptată aprobarea prin Hotărâre de Guvern, a anunțat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Lungimea totală a traseului este de aproape 96 de km, iar autostrada Focșani – Bacău va avea 3 tronsoane:

  • Tronsonul 1 – Focșani – Domnești Târg (35,6 km)
  • Tronsonul 2 – Domnești Târg – Răcăciuni (38,8 km)
  • Tronsonul 3 – Răcăciuni – Municipiul Bacău (24,5 km)

Proiectul prevede realizarea a 5 noduri rutiere și a 91 de poduri și pasaje. Partea carosabilă a podurilor și a pasajelor, ce vor fi realizate pe autostradă, va fi de 12 m, pentru fiecare sens de mers. Podurile amplasate pe drumurile naționale și drumurile județene, ce traversează autostrada, vor avea câte o parte carosabilă de 7,8 m. Excepție face pasajul pe DN 2, peste autostradă (km 3+972), care va avea o parte carosabilă de 14,8 m lățime, adică patru benzi de circulație, câte două, pe fiecare sens. Podurile amplasate pe drumurile agricole, ce traversează autostrada, vor avea o parte carosabilă de 7 m. Pe poduri, între partea carosabilă și trotuare, vor fi prevăzuți parapeți metalici de siguranță cu nivel de protecție foarte ridicată.

Proiectul mai prevede realizarea a 101 parcele de perdele anti înzăpezire, majoritatea pe partea stângă a drumului, dar și pe partea dreaptă între km 2+800 și 4+300, km 15+000 și 20+300 și între km 64+500 și 66+200.

Investiția, în valoare estimată de 8 miliarde de lei (fără TVA), este finanțată prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Autostrada Focșani – Bacău face parte din Autostrada Moldova A7, cu o lungime de 314 km, de la Ploiești la Pașcani.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Mașinile cu emisii zero primesc plăcuțe cu numere verzi

Anul 2022 va fi ca un Montagne Russe, cu posibile creșteri și scăderi

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...