Drumuri
Home Infrastructură Un pas înainte pentru lărgirea DN 7 Bâldana-Titu. Renault aşteaptă modernizarea de 15 ani

Un pas înainte pentru lărgirea DN 7 Bâldana-Titu. Renault aşteaptă modernizarea de 15 ani

La începutul lunii septembrie a început proiectarea lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN 7 Bâldana – Titu, Asocierea Cosedil-Chirulli Andrea Impresa Individuale-Total Road-Bit Invest urmând să finalizeze Proiectul Tehnic în decurs de 6 luni, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Cristian Pistol.

După încheierea acestei etape, se va intra în faza de execuție a lucrărilor care va dura 20 de luni.

”Valoarea contractului este de 242,35 milioane de lei (fără TVA), iar după finalizarea lucrărilor, acest sector de drum va asigura o legătură modernă, la 4 benzi, pe relația Bucureşti – Piteşti”, a explicat Cristian Pistol.

DN 7 Bâldana – Titu este una dintre cele mai importante şosele care tranzitează jud. Dâmboviţa, care astăzi nu mai face faţă traficului de persoane şi mărfuri aflat într-o continuă creştere.

Povestea modernizării DN 7 Bâldana – Titu a început în 2007, când Guvernul de atunci încheia cu Renault un memorandum pentru îmbunătăţirea condiţiilor de acces rutier pentru investiţia sa din zona Titu – Boteni.

Au trebuit să treacă, însă, 10 ani, pentru ca autorităţile din Bucureşti să-şi amintească de promisiune. Astfel, în 2017, CNAIR a organizat licitaţia pentru lărgirea la 4 benzi a şoselei, între localităţile Bâldana şi Titu (km 30+950 – 52+350). Au fost primite şapte oferte, durata contractului fiind de 84 de luni, din care 4 luni proiectare, 20 luni execuţie şi minim 60 luni perioada de garanţie.

Între timp, CNAIR a depus şi cerere pentru obţinerea de fonduri nerambursabile, valoarea totală a proiectului fiind de 299 milioane de lei. Lucrurile păreau că merg bine, însă, câştigătorul licitaţiei – Porr Construct – nu a mai putut susţine investiţia pentru modernizarea DN 7 Bâldana-Titu. Oferta sa din 2017 nu prevăzuse apariţia, doi ani mai târziu, a OUG 114, care a crescut salariul minim pe ramura de construcţii la 3.000 de lei/lună. Astfel, în la începutul lui 2021, contractul a fost reziliat. Licitația a fost reluată câteva luni mai târziu.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Reducerea taxelor la carburanți s-a încheiat în Germania. Prețurile cresc vertiginos

Franța va subvenționa leasingul pentru vehicule electrice cu 100 euro/lună

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Beba Veche
Infrastructură

Proiectul privind deschiderea unui punct de frontieră la Beba Veche, în consultare publică

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a lansat în consultare publică proiectul de Hotărâre...

Caransebeș - Lugoj
Infrastructură

Șapte oferte pentru proiectarea Lotului Caransebeș – Lugoj, parte din Autostrada Sudului A6

Pentru proiectarea Lotului 4 Caransebeș – Lugoj al drumului de mare viteză...

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Luni se deschide circulaţia între DN 5 şi DN 4, parte din Autostrada de Centură București

Luni se va deschide circulaţia rutieră pe un sector din Autostrada de...

Autostrada Paşcani - Suceava
Infrastructură

Autostrada Paşcani – Suceava va costa 9 mld. lei. Care este sursa de finanțare

Guvernul a aprobat indicatorii pentru Autostrada Paşcani – Suceava, obiectiv de infrastructură...