Advertisement

Industria auto britanică
Home Piaţa auto Industrie auto Un Brexit fără acord va devasta industria auto britanică

Un Brexit fără acord va devasta industria auto britanică

Industria auto britanică va fi devastată în cazul unui Brexit fără acord, din nerealizarea producţiei de vehicule urmând să piardă peste 40 de miliarde de lire sterline până în 2024, relatează cotidianul The Guardian.

Calculele se bazează pe estimarea constructorilor auto că, în următorii cinci ani, nu vor mai putea fi asamblate aproximativ 1,5 milioane de autoturisme, în condiţiile în care industria ar trebui să revină la regulile Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC).

Societatea naţională a producătorilor şi comercianţilor de autovehicule (The Society of Motor Manufacturers & Traders – SMMT) a avertizat că vor mai trebui suportate şi tarife suplimentare, în valoare de 3,2 miliarde lire sterline, echivalentul cu 90% din bugetul de cercetare şi dezvoltare al industriei auto britanice.

Potrivit reprezentanţilor din industria auto britanică, combinaţia dintre cererea în scădere şi mutarea producţiei în afara ţării de către marii constructori auto implică o scădere anuală a numărului de maşini asamblate în Regatul Unit de la 1,3 milioane de maşini în prezent, la 1 milion unităţi după declanşarea Brexitului fără acord. Înainte de referendumul din 2016, producţia auto britanică a atins, un maxim de 1,7 milioane de vehicule. La acea dată, se estima că, până în 2020, vor fi asamblate anual aproximativ 2 milioane de autoturisme.

 

Citiţi articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ŞI:

Salariul minim net ar putea creşte cu 83 lei. Posibilă majorare a amenzilor rutiere

PFG a lansat un produs de leasing operaţional pentru persoane fizice

Transgaz investeşte 2,75 mil. lei pentru înnoirea flotei

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

china
Industrie auto

Eurostat: China a devenit, în ultimii ani, principalul partener al industriei auto din UE

China a fost, în 2022, cel mai mare consumator de vehicule produse...

stellantis
Industrie auto

Succesorul lui Carlos Tavares la Stellantis ar putea fi Luca Maestri, fost director financiar la Apple

De la plecarea lui Carlos Tavares din funcția de CEO al Stellantis,...

electrice
Industrie auto

Vor fi forțați constructorii auto să vândă mașini electrice ieftine?

Constructorii auto sunt între ciocan și nicovală. Pe de o parte, vânzările...

carlos tavares
BusinessIndustrie auto

Demisia surpriză a lui Carlos Tavares de la conducerea Stellantis

Carlos Tavares și-a prezentat demisia din funcția de director general al Stellantis,...