Advertisement

slatina
Home Infrastructură Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova – Piteşti a fost deschis circulaţiei rutiere

Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova – Piteşti a fost deschis circulaţiei rutiere

Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova – Piteşti (DEx12) a fost deschis circulaţiei joi astfel că, în prezent, se poate circula pe cei 40 de kilometri între Slatina și Balș, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

”S-a deschis acum circulaţia pe Lotul 2, Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti. Încă 21,35 km de drum de mare viteză se adaugă din acest moment celor 18,5 km pe care se circulă încă din luna aprilie. Cei aproape 40 de km ai primului Drum Expres din România elimină una dintre cele mai mari probleme de pe ruta Piteşti – Craiova: aglomeraţia provocată de tranzitarea oraşelor Slatina şi Balş!”, a precizat Sorin Grindeanu.

Potrivit ministrului Transporturilor, prin ocolirea celor două localităţi se scurtează considerabil timpul de deplasare şi creşte gradul de siguranţă pe acest traseu care asigură legătura rutieră între Muntenia şi Oltenia.

Construcţia celor aproximativ 40 de km ai Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova – Piteşti a început în luna septembrie 2019.

Sorin Grindeanu a precizat că şi Tronsoanele 3 şi 4, construite de acelaşi antreprenor român, avansează foarte bine, în condiţiile în care pe Tronsonul 3 stadiul fizic al lucrărilor a depăşit 30%, iar activităţile de proiectare pentru Tronsonul 4 sunt avansate.

„În acest ritm circulaţia pe cei 31,75 de km ai Tronsonului 3 ar putea fi deschisă chiar anul viitor (2023), iar pe cei 31,82 km ai Tronsonului 4 se va putea circula în anul 2024”, a subliniat Sorin Grindeanu.

Pe de altă parte, însă, acesta a precizat că antreprenorul italian care lucrează pe Tronsonul 1 (între Centura Nord Craiova şi intrarea în Balş) are mari întârzieri.

„Din păcate, Antreprenorul italian care lucrează pe tronsonul 1 (între Centura Nord Craiova şi intrarea în Balş) are mari întârzieri. Stadiul fizic de doar 52% arată că pe acest tronson de 17,7 km nu va putea fi deschisă circulaţia până la sfârşitul anului, aşa cum prevede contractul”, a arătat ministrul Transporturilor.

Întregul proiect al Drumului Expres Craiova – Piteşti, în lungime de peste 120 de km, este finanţat din bani europeni, prin POIM 2014-2021.

 

 

CITEȘTE ȘI:

CE propune extinderea a 4 coridoare europene de transport pe teritoriul Ucrainei și Moldovei

Zilele globalizării sunt numărate? Ce spun directorii din industria logistică și din ecosistemul lanțurilor de aprovizionare

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...