Test drive Toyota Yaris hibrid model 2021

Și mai atent la consum, și mai nervos pe șosea: Toyota Yaris hibrid model 2021 te face să uiți repede de fosta generație. Sunt, însă, și mici regrese, resimțite în special de flotele companiilor.
Toyota Yaris hibrid model 2021

Era o vreme când Yaris hibrid nu avea rival în segment, pentru că Toyota a introdus, practic, propulsia hibrid acum mai bine de 8 ani în clasa mică. Apoi a venit timid Suzuki Swift mild hybrid, care nu știe să meargă pur electric, dar care, chiar și așa, în testul nostru a consumat 5,4 l/100 km în regim urban. În sfârșit, Renault ripostează acum cu Clio E-TECH, pe care l-am testat aici și care aduce, odată cu cei 140 CP, un strop de sportivitate în relaxanta lume eco, iar Honda lovește cu Jazz Hybrid, care, ce-i drept, are un preț ușor cam piperat pentru a deveni un vehicul de flote.

Toyota Yaris hibrid model 2021

Așa că, încolțit, Yaris se scutură de trei ori și renaște: platformă nouă, sistem de propulsie nou, baterie nouă. În afară de nume, generația a patra nu a mai păstrat nimic de la precedenta. Se vede cu ochiul liber saltul: adio citadină înaltă și îngustă, bun venit hatch sportiv! Noul Yaris este mai scund cu 50 mm, mai lat cu 5 mm și are un ampatament crescut cu 5 mm. Practic, te uiți la un racer urban care face o primă impresie excelentă, ajutat fiind de panourile caroseriei evazate la extrem. Noua filosofie Toyota se simte din plin și la interior, unde șoferul și pasagerii stau mai jos cu 60 mm, pentru a contracara coborârea plafonului și a accentua senzațiile dinamice.

Toyota Yaris hibrid model 2021

➡ Citește aici testul cu Honda Jazz hibrid model 2021! 💡

A coborât și capota motorului, deci vezi mai bine în față, însă ochii stau mai jos, unde stâlpii sunt mai groși, drept urmare vizibilitatea în celelalte direcții este mai slabă decât la fosta generație. Practic, unghiul întunecat total a crescut cu 30°, însă, în practică, nu sunt probleme la parcare, datorită camerei de marșarier (standard). De fapt, manevrele sunt mai ușoare, datorită direcției mai asistate (1,4 kg forță de învârtire a volanului vs 1,9 la fosta generație). Totuși, creșterea ampatamentului a adus un diametru de bracaj mărit, cu 0,5 m.

Toyota Yaris model 2021 floteauto.ro

Dacă în față totul este mai aerisit, datorită designului mai ”curat” și lățimii interioare în ușor progres, în spate spațiul a scăzut puțin, cu 1-2 cm în toate direcțiile. Totuși, adulții de statură medie pot călători fără probleme de spațiu, inclusiv pe distanțe mari. Spațiul pierdut în spate se regăsește în portbagaj, mai mare cu 8 l, cf. măsurătorilor QR.

Toyota Yaris model 2021 floteauto.ro

➡ Configurează Toyota Yaris hibrid model 2021! 💡

Testul prin București mi-a dezvăluit o suspensie reglată mai ferm decât la fostul Yaris, însă noua platformă GA-B este mult mai rigidă și se simte că se deformează mai puțin la denivelări, deci zgomotele la trecerea peste liniile de tramvai sunt mai mici. Cât despre sistemul de propulsie… Uită tot ce știai despre fosta generație, pentru că acum economia a devenit sinonimă cu plăcerea de a conduce.

Toyota Yaris floteauto.ro

De exemplu, consumul. Am înregistrat constant valori mai mici decât la precedenta generație, cu o medie urbană uimitoare, mai mică de 4 l/100 km, adică cu 0,5 l sub cea a lui Yaris 3. Diferența s-a amplificat la ieșirea din localitate, unde noul Yaris a afișat o medie sub 4,3 l/100 km (-0,9 l/100 km), în timp ce, pe autostradă, coeficientul aerodinamic ameliorat (0,31 vs 0,34) a permis consumuri reale de aproximativ 6,5 l/100 km (-0,7 l/100 km). Clar, sistemul merge mai mult pe curent, pentru că noua baterie Li-ion și motorul mai puternic cu 19 CP asistă șoferul până la viteze mai mari, de până la 130 km/h. Dacă înainte făceai eforturi să mergi pur electric prin oraș, acum rularea cu emisii zero este mult mai simplă.

Toyota Yaris floteauto.ro

 

Toyota Yaris hibrid este mai sportivă

Fiecare strop de energie stors din benzină vine la pachet cu pulsul crescut cu 10 bătăi pe minut: în modul Power, sistemul hibrid nu mai are nicio legătură cu precedentul. Trage entuziasmant, secondat de transmisia CVT clar mai bine reglată, fără efect de bandă elastică, totul pe fondul unui sound sportiv venit de la aspiratul în 3 cilindri. Reprizele sunt clar mai scurte decât te-ai aștepta: de exemplu, 70-100 km/h, durează cu 2 secunde sub cea a precedentei generații. Limitele sunt foarte sus pentru un hatch mic, iar ESP-ul reglat fin poate fi chiar dezactivat!

Toyota Yaris floteauto.ro

Valsul pe viraje este susținut de ruliul mic, rezultat al centrului de greutate coborât și al suspensiei sportive, și de direcția ușor de ”citit”, în ciuda asistării servo mai pronunțate. Simplu de dozat și excepțional de eficiente, frânele îl opresc pe Yaris mai prompt decât pe orice alt hatch mic cu care am mers vreodată, fără a trăda intervenția sistemului de recuperare a energiei, ca la alte hibride.

Toyota Yaris floteauto.ro

Odată cu prestațiile, a crescut și prețul de achiziție: dacă fosta generație pornea de la 14.100 de euro fără TVA, prețul de bază al actualei generații este de 15.140 de euro fără TVA. Chiar și așa, însă, Yaris rămâne cel mai accesibil hibrid de pe piață. Chiar și după apariția lui Clio E-TECH, al cărui preț pornește de la 17.521 euro fără TVA.

 

Sistemul de propulsie

A patra generație Yaris păstrează schema de propulsie hibridă consacrată de Toyota, dar îi înnoiește complet componentele. Schimbările încep de la bază, adică de la platforma GA-B, cu rigiditatea torsională în progres cu 37%, în timp ce centrul de greutate a coborât cu 12 mm și distribuția maselor pe punți a fost ameliorată, toate oferind un plus de agilitate semnificativ. Noul motor pe benzină în 3 cilindri este derivat din cel de 2.0 litri al familiei Dynamic Force, ce a fost dezvoltat special pentru a atinge eficiența maximă. Astfel, motorul lucrează cu un raport de comprimare ridicat (14:1), funcționează în ciclu Atkinson, care crește eficiența termică la 40% în detrimentul cuplului și are o serie de elemente constructive aparte: cursa lungă a pistonului, unghiul supapelor crescut, pentru pierderi mici de eficiență în zona galeriilor de admisie și evacuare, precum și sistem dublu de injecție (directă și indirectă).

Toyota Yaris floteauto.ro

 

Datorită aranjării diferite a celor două motoare electrice, transmisia are o lungime redusă cu 37 mm. Mai mult, motorul electric are acum 59 kW față de 45 kW la fosta versiune, de aceea îl poate propulsa pe noul Yaris până la 130 km/h fără emisii. Bateria Li-ion este mai ușoară cu 27% decât cea Ni-MH anterioară și asigură o putere de descărcare mai mare, deci îl propulsează pur electric pe Yaris mai repede și pe distanțe mai mari.

Calitatea sub lupă

În general, nivelul calitativ al exteriorului este bun, dar există mici neuniformități ale lufturilor dintre panourile caroseriei. Vopseaua este, însă, uniform pulverizată. La interior iese în evidență plasticul moale care acoperă partea superioară a bordului, precum și tapițeria bine realizată, din stofă de calitate, cusută fără abateri.
De asemenea, plac panourile ușilor acoperite în mare parte cu material textil, deși sub acest material nu se află burete. Asamblările sunt, în general, corecte, cu excepția unui mic joc al tunelului central, iar comenzile sunt plăcut de acționat. Portbagajul nu place la fel de mult, cu o podea de slabă calitate și panouri laterale din plastic tare. Lipsesc și ochiurile de prindere a plasei de amarare.
Toyota Yaris floteauto.ro

 

Foto: Adrian Cobzașu

Verdict FloteAuto

Verdict Bogdan GrigorescuDacă accepți prețul ceva mai ridicat, atunci vei găsi în noua Toyota Yaris hibrid model 2021 un bun vehicul de flote, care cere costuri de rulare scăzute și oferă niveluri de performanță și siguranță excelente, cu mult peste ale predecesorului.

Dotări standard
Jante aliaj 16 inchi, lumini spate LED, smart entry&start, cadrane digitale, multimedia cu ecran de 8 inchi, 6 boxe, climatizare automată, 4 geamuri electrice, oglinzi electrice, faruri și proiectoare ceață LED, cameră marșarier, scaune încălzite, cotieră centrală, banchetă rabatabilă 60/40%
Dotări opționale
Vopsea metalizată 356 euro+TVA, vopsea perlată 537 euro+TVA

 

  • Sistem de propulsie puternic și excepțional de economic
  • Frâne de primă clasă
  • Comportament rutier sigur și incisiv
  • Volum portbagaj în progres
  • Preț în creștere
  • Suspensie mai tare
ModelToyota Yaris
VersiuneDynamic Plus HYB
Motor termic
Motor/nr. cilindriL3, aspirat
Cilindree (cm3)1.490
Putere maximă (CP)92/5500
Cuplu maxim (Nm)120/3.600–4.800
Motor electric
Putere maximă (CP)80
Cuplu maxim (Nm)141
Putere maximă totală (CP)116
Tracțiunefață
Cutie de vitezeCVT
Capacitate baterie (Ah)4,3
L/l /h (mm)3.940/1.745/1.500
Ampatament (mm)2.560
Volum portbagaj (l)286
Masă la gol (kg)1.170
Accelerație 0–100 km/h (s)9,7
Viteză maximă (km/h) 175
Consum mixt (l/100 km)3,9–4,3
Emisii CO2 (g/100 km)87–98
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE
Accelerații
0–60 km/h (s) 4,3
0–100 km/h (s)10,3
0–110 km/h (s)12,4
0–120 km/h (s)14,7
0–130 km/h (s)17,4
400 m cu start de pe loc (s)17,2
1 km cu start de pe loc (s)31,8
Reprize la gol/ la sarcină maximă
70–90 km/h (s)3,9/4,2
70–120 km/h (s)9,9/11,6
Frânare de la 100 km/h
La gol, rece (m)36,5
Consum
În oraș/drum național/autostradă (l/100 km)3,92/4,29/6,45
În test (l/100 km)4,85
Autonomie în test (km)743
Mase
Masă măsurată (kg)1.246
Distribuție mase (%)63/37
Zgomot interior
la 50 km/h (dB(A))58,7
în accelerare maximă (dB(A))69,4
COSTURI & GARANȚIE
Impozit anual (lei/an)3
Garanție6 ani sau 200.000 km
Preț (euro, fără TVA)17.416

Adaugati comentariu