Potrivit estimărilor proprii, Toyota a vândut anul trecut 10,125 milioane de vehicule, cifră care i-ar putea permite să-şi păstreze titlul de cel mai mare producător auto din lume în 2015, după ce grupul german Volkswagen a raportat scăderea livrărilor la nivel global cu 2%, la 9,931 milioane de unităţi.
Scandalul emisiilor a determinat reducerea vânzărilor globale a grupului Volkswagen cu 5,2% în decembrie 2015, comparativ cu anul anterior.
Cu cîţiva ani în urmă, producătorul auto german îşi fixase 2018 drept anul-ţintă în care va domina vânzările la nivel mondial. La începutul lui 2015 chiar părea că va surclasa Toyota cu trei ani mai devreme. În primul semestru din 2015, Volkswagen a vândut 5,04 milioane de vehicule, iar Toyota – 5,02 milioane unităţi.
Acum însă este posibil să rămână pe locul 2 sau chiar 3, în funcţie de rezultatele celuilalt rival, compania americană General Motors.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce, în septembrie, a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Toyota, care alături de brandul cu acelaşi nume include şi diviziile Hino Motors şi Daihatsu Motor, urmează să publice luna aceasta datele finale privind evoluţia vânzărilor de anul trecut. În trimestrul III 2015, grupul nipon a raportat o scădere a livrărilor cu 1,5%, dar tot şi-a menţinut un mic avans în faţa VW. În aceeaşi perioadă, GM a anunţat o reducere a vânzărilor cu 1,3%.
Cu o cifră record de 10,23 milioane vehicule vândute în 2014, Toyota şi-a păstrat pentru al treilea an consecutiv titlul de cel mai mare producător auto din lume, devansând Volkswagen (10,14 milioane vehicule) şi General Motors (9,92 milioane vehicule).
Comentați?