Advertisement

toyota
Home Piaţa auto Analize de piață Toyota rămâne cel mai mare producător auto din lume, pentru al cincilea an consecutiv

Toyota rămâne cel mai mare producător auto din lume, pentru al cincilea an consecutiv

În 2024, Grupul Toyota Motor Corp. a vândut mai multe mașini decât orice alt producător auto pentru al cincilea an consecutiv, în timp ce BYD din China, în creștere rapidă, a depășit pentru prima dată Honda Motor, Nissan Motor și Suzuki Motor Corp.

Grupul Toyota, care include și producătorul de minivehicule Daihatsu Motor și producătorul de camioane Hino Motors, a vândut 10,82 milioane de unități în 2024, în scădere cu 3,7% față de anul anterior, potrivit companiei japoneze, care a adăugat că un nivel ridicat al vânzărilor a fost susținut de cererea puternică pentru vehicule hibride.

Rivalul german Volkswagen AG a vândut 9,03 milioane de mașini anul trecut, iar Hyundai Motor Group din Coreea de Sud, care include Kia Corp., a livrat aproximativ 7,23 milioane de unități.

BYD a vândut, anul trecut, 4,27 milioane de mașini la nivel global, cu 41,3% mai mult decât în 2023, și a depășit astfel Honda (3,81 milioane de unități vândute), Nissan (3,35 milioane unități) și Suzuki (3,25 milioane de unități), fapt ce subliniază creșterea rapidă a principalului producător de vehicule electrice din China, care oferă mașini ieftine.

Numai marca Toyota a vândut 10,16 milioane de mașini, în scădere cu 1,4% față de 2023, pe fondul unui scandal legat de certificarea vehiculelor în Japonia, în urma căruia a oprit pentru scurt timp producția unor modele. Vânzările interne au scăzut cu 13,8%, până la 1,44 milioane de unități.

Pe regiuni, vânzările producătorului auto japonez în America de Nord au înregistrat o creștere de 4,3%, până la 2,73 milioane de mașini, în timp ce vânzările europene au înregistrat o creștere de 3,6%, până la 1,17 milioane de unități, pe fondul livrărilor rapide de modele precum RAV4 și C-HR. Vânzările în China au scăzut cu 6,9%, până la 1,78 milioane de vehicule, din cauza concurenței acerbe a prețurilor.

Vânzările de vehicule hibride au crescut cu 21,1%, până la 4,14 milioane de vehicule, generate de cererea în creștere pe piețele cheie, precum America de Nord și Europa, dar și de solicitările scăzute pentru vehiculele electrice la nivel global. Vânzările de vehicule electrice ale companiei au crescut cu 34,5%, până la 139.892 de unități.

Producția globală a grupului a scăzut cu 7,8%, până la 10,62 milioane de vehicule, producția mărcii Toyota diminuând-se cu 5,1%, până la 9,52 milioane de mașini.

Producătorul auto a oprit producția unor modele populare, precum Yaris Cross, în urma scandalului în care a recunoscut că nu a respectat pe deplin standardele guvernamentale în testarea vehiculelor.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Standardul CAFE 2025. Producătorii auto europeni ar putea scăpa de amenzi?

 

Test Renault 5 E-Tech. Stayn’ alive

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

toyota
Analize de piață

Toyota este cea mai valoroasă marcă de automobile din lume

Toyota, care a rămas și în 2024 cel mai mare producător auto,...

vehicule electrice
Analize de piațăFlotă verde

Vânzările globale de vehicule electrice au crescut cu 18% în ianuarie 2025 față de ianuarie 2024

Numărul de vehicule electrice vândute la nivel global în ianuarie 2025 a...

Piața auto
Analize de piață

Tendințele care vor domina piața auto în următorii 15 ani

Piața auto globală trece printr-o schimbare radicală care o va influența masiv...

autoturisme
Analize de piață

APIA: Exporturile de autoturisme noi au însumat 12 miliarde de euro în 2024

În anul 2024, România a exportat autoturisme noi în valoare de aproximativ...