Toyota dublează producția de sedanuri

În condițiile în care toată industria se îndreaptă cu capul înainte spre SUV-uri și crossovere, ucigând lent sedanurile, Toyota își dublează producția de sedanuri pentru a umple golul din oferta rivalilor.
Toyota Corolla Hybrid

Nimic nu poate fi mai lăudabil în industria auto decât abordarea ”pe dos” a strategiilor din piață, cu succes. Iar gigantul nipon nu este singurul exemplu. Să ne uităm la Mazda care, în plină modă a downsizing-ului, aruncă pe piață motoare mari, aspirate, care consumă mai puțin și sunt mai curate decât cele turbo cu jumătate din capacitatea cilindrică. Ce au în comun cele două mărci: Toyota deține 5,5% din acțiunile Mazda. Ca să vezi, coincidență!

Toyota Corolla Hybrid

➡ Vezi testul video cu Corolla Sedan HSD! 💡

Revenind la Toyota, niponii au sesizat că strategia adversarilor de a-și muta atenția către hatch-uri înălțate (crossovere) și, mai ales, către SUV-uri, a lăsat mult loc liber în lumea sedanurilor. De exemplu, cele aproximativ 300.000 de Focus Sedan și Mondeo (Fusion pe piața americană) pe care Ford le vindea anual în SUA și care nu se mai fabrică au lăsat o nișă enormă în urmă. Nișă pe care Toyota o umple, dublându-și producția de sedanuri.

E bine să mizezi pe sedanuri?

Iar strategia dă roade, vânzările în plină pandemie de Coronavirus (ianuarie-iunie 2020) scăzând cu numai 21,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. O valoare neegalată de un alt producător, care atestă valoarea Toyota și care pune compania pe prima poziție în topul celor mai prolifice companii auto din lume în prima jumătate a anului. Mai mult, gigantul nipon vizează un profit de 4 mld. euro la sfârșitul anului. Și asta – atenție – fără a oferi un vehicul pur electric în Europa!

Toyota Corolla - sedanuri floteauto.ro

Ca să ne facem o idee despre vânzările ”normale”, la nivel global, în luna februarie (înainte de restricțiile legate de Covid-19), vânzările sedanurilor Toyota explodau: Camry +12,5%, Prius +29,7%. În Europa, Corolla (cu versiunea sedan inclusă în cifre), a fost singura compactă din Europa care a avut creștere în primul trimestru, urcând până pe locul 4 și continuându-și ascensiunea.

În concluzie, există viață și după SUV-uri, iar Toyota știe asta bine!

 

 

via Toyota

 

 

Adaugati comentariu