Totul despre Chaos, hypercarul grecesc de 3.000 CP

O companie elenă va prezenta în cursul anului viitor un hypercar de 3.000 CP. Până să-l vedem complet ”dezbrăcat”, însă, îți prezentăm principalele elemente de design și ”detalii din culisele” modelului Chaos, hypercarul grecesc.
Chaos, hypercarul grecesc

Odată cu apariția tehnologiei de printare 3D, tot mai mulți producători își fac apariția în lumea automobilelor. În special chinezii au profitat de pe urma acestei tehnici, prezentând autoturismul electric XEV LSEV, un micro-car electric cu preț de 9.000 de euro.

Chaos, hypercarul grecesc

Acum, însă, lucrurile devin incendiare, pentru că grecii au aspirații mai înalte decât chinezii: în 2021 vor prezenta un hypercar realizat în mare parte din piese printate 3D. Acesta ar urma să fie dezvăluit în întregime în 2021 la Salonul Auto de la Geneva, în ipoteza că acesta se va mai ține. Și asta, pentru că după pandemia care l-a lovit direct în acest an, există posibilitatea ca saloanele auto să devină istorie.

Chaos, hypercarul grecesc

După ce în martie grecii au prezentat câteva fotografii în premieră, acum teasing-ul continuă cu alte imagini de detaliu. În spate, stopurile LED au aspect multifilar cilindric, iar multiplele straturi profilate aerodinamic ale spoilerului promit o imagine ultra-agresivă. Cele patru evacuări dispuse central sunt, de asemenea, realizate în întregime de către o imprimantă 3D și confecționate din titan.

Cel mai ieftin autoturism electric este printat 3D!

De sub husă se ițesc pasajele proeminente ale roților de 21 inci din față (22 inci pe spate) și cabina extrem de îngustă, realizată astfel pentru a scădea coeficientul aerodinamic. De fapt, este atât de îngustă încât nu ne-ar mira dacă scaunul șoferului ar fi dispus central, aidoma modelului McLaren F1.

Chaos, hypercarul grecesc

Iată cel mai performant motor din lume!

Cât despre tehnologia de propulsie, hypercarul grecesc va fi propulsat de un motor bi-turbo de 4.0 litri, cu 10 cilindri în V, care va dezvolta fie 2.000 CP, fie 3.000 CP, în funcție de versiune. Dacă varianta de bază va fi alimentată cu benzină, versiunea de top va funcționa cu amestec E85 (85% etanol, 15% benzină) și va avea pe turometru zona roșie la 12.000 rpm (”numai” 11.000 rpm la motorul de bază). Standard, pistoanele și bielele vor fi printate 3D din titan, dar versiunea puternică va primi pistoane printate 3D din carbon și acoperite cu material ceramic.

Chaos, hypercarul grecesc

Printre ”picanteriile” din culise, mai merită menționate inclusiv cele 40 de supape și cele 20 de injectoare de combustibil, 10 în camera de ardere și 10 în colectorul de admisie (pentru că V10-le va avea atât sistem de injecție directă, cât și indirectă). Puterea va fi transmisă celor patru roți printr-o transmisie automată cu 8 trepte, în procent 35/65% pe puntea față/spate.

Chaos, hypercarul grecesc

Cum va schimba printarea 3D industria camioanelor!

Dinamica promite să fie excepțională, pentru că raportul greutate/putere va fi apropiat de 0,5 kg/CP, iar accelerația 0-100 km/h va dura sub 2 secunde, în timp ce forțele de accelerare / decelerare vor atinge valori de 3g! Și asta, datorită structurii de rezistență realizate din zylon, un polimer sintetic rezistent și ușor, utilizat aici în combinație cu magneziu, carbon și kevlar.

via 4troxoi.gr, drive.gr

 

 

Adaugati comentariu