Topul celor mai reclamați asigurători în 2020

Autoritatea de Supraveghere Financiară a publicat Topul celor mai reclamați asigurători. Societatea Euroins a fost și anul trecut cel mai reclamat asigurător, ASF înregistrând 19.027 de petiții de la clienți, mai mult de jumătate din numărul de reclamații primit de ASF pentru toate societățile de asigurare.
Topul celor mai reclamați asigurători

Conform datelor publicate de ASF, reclamațiile transmise de clienții Euroins au fost, anul trecut, cu 58,49% mai multe decât cele din 2019, când la autoritatea de supravechere a pieței au fost înregistrate 12.005 petiții.

După Euroins, cea mai reclamată companie este City Insurance, liderul pieței de asigurări, clienții societății trimițând, anul trecut, pe adresa ASF, 12.766 de petiții, de aproape trei ori mai multe decât în anul anterior (4.607 petiții).

”Cele două societăți de asigurare au cumulat 90,20% din numărul petițiilor și informărilor de neconformitate analizate în mod unic: Euroins România Asigurare – Reasigurare S.A. (53,98%) și SAR City Insurance S.A. (36,22%)”, a precizat Autoritatea de Supraveghere Financiară.

La mare distanță de cele două societăți urmează:

  • Omniasig VIG – 831 reclamații, în scădere cu 4,48% fața de anul precedent,
  • Allianz -Țiriac – 433 reclamații, în creștere cu 25,87% față de anul precedent,
  • Asirom VIG – 375 reclamații, în scădere cu 56,75 % față de anul precedent,
  • Groupama – 344 reclamații, în scădere 7,03% față de anul precedent,
  • Wartford ICE – 322 reclamații, în creștere cu 101,25% față de anul precedent,
  • Grawe România – 246 reclamații, în creștere cu 20,59% față de anul precedent,
  • Generali România – 231 reclamații, în creștere cu 12,14% față de anul precedent,
  • Uniqa Asigurări – 111 reclamații, în scădere cu 30,63% față de anul precedent,

Anul trecut, pe adresa ASF au trimise 35.250 de petiții de la clienții societăților de asigurări, în creștere cu 69,17% față de 2019.

ASF arată că din punct de vedere al modalității de soluționare a petițiilor și informărilor de neconformitate analizate în mod unic pentru societățile de asigurare care au cele mai multe înregistrări în anul 2020, se constată că procentul celor soluționate în favoarea petenților depășește 50% pentru societățile City Insurance și Euroins.

Celelalte societăți analizate au înregistrat ponderi cuprinse între 50,12% (Allianz-Țiriac) și 67,53% (Generali România) pentru petițiile și informările de neconformitate analizate în mod unic și constatate ca neîntemeiat formulate sau soluționate nefavorabil.

Ce au reclamat consumatorii pe segmentul RCA

ASF a identificat următoarele aspecte neconforme aferente segmentului de asigurare RCA:

1. depășirea termenului legal de plată a despăgubirilor aferente dosarelor de daună deschise în baza contractelor RCA;
2. depășirea termenului legal de comunicare a valorii maxime de despăgubire;
3. depășirea termenului legal pentru efectuarea constatărilor/reconstatărilor;
4. neînregistrarea de către asigurători a tuturor documentelor aferente dosarelor de daună deschise în baza contractelor RCA;
5. depășirea termenului legal de transmitere a notificării de respingere de la plată a despăgubirii;
6. depășirea termenului legal de comunicare a ofertei de despăgubire;
7. nerespectarea termenului legal de efectuare a constatării și/sau a constatării suplimentare;
8. stabilirea valorii de piață de către asigurători, în cazul daunelor totale, fără a se ține seama de toate dotările vehiculelor în cauză;
9. justificarea insuficientă a soluțiilor adoptate de către asigurători și comunicate A.S.F. pentru soluționarea petițiilor;
10. plata penalităților de întârziere nu s-a efectuat odată cu plata despăgubirii;
11. oferta de despăgubire nu îndeplinește cerințele legale, nefiind însoțită de modul detaliat de calcul și de sursele de referință;
12. necomunicarea ofertei de despăgubire/notificării de respingere parțială;
13. depășirea termenului legal de comunicare a notificării privind intenția asigurătorului de a desfășura investigații;
14. necomunicarea notificării privind intenția asigurătorului de a desfășura investigații;
15. depășirea termenului legal de comunicare a rezultatului investigațiilor;
16. oferta de despăgubire este comunicată altei persoane decât cea prejudiciată;
17. oferta de despăgubire este comunicată la o adresă incompletă sau eronată;
18. cererea de despăgubire depusă ca urmare a comunicării valorii de despăgubire în cazul
încadrării vehiculului păgubit într-o situație de daună totală economică este urmată de o nouă ofertă de despăgubire;
19. plata penalităților de întârziere este condiționată de solicitarea acestora de către persoana prejudiciată;
20. la stabilirea despăgubirii nu se face dovada utilizării unei calculații în sistem de evaluare specializat, conform prevederilor legale;
21. alte aspecte identificate din activitatea de soluționare a petițiilor:
– neacordarea de către asigurător a cuantumului despăgubirii solicitate de către persoana prejudiciată, prin neacceptarea tarifului oră-manoperă înscris în documentele de reparație de unitatea reparatoare auto;
– neacordarea de către asigurător a cuantumului despăgubirii solicitate de către persoana prejudiciată, prin neacceptarea tarifului de închiriere înscris în documentele justificative emise de entitatea autorizată.

Pentru nerespectarea termenului de plată a despăgubirii în cazul polițelor RCA, Euroins a primit 5.669 de reclamații, iar City Insurance 4.239, dintr-un total de 9.982 de petiții primite de ASF. Din acest punct de vedere, Asirom a primit 18 petiții, Watford CE – 10, Allianz – Țiriac, 14, Groupama -11, Omniasig VIG – 14, Grawe – 2, Generali – 0 și Uniqa – 0.

Pentru diminuarea tarifului pe ora de manoperă, în cazul Euroins a fost constate 665 de deficienţe, iar pentru City Insurance, 46, dintr-un total de 498 de deficienţe constatare de ASF. Din acest punct de vedere, s-au mai stabilit deficineţe doar pentru Asirom – 3, Allianz-Țiriac – 2, Groupama – 2 şi Omniasig VIG – 4.

Pentru diminuarea tarifului zilnic de închiriere auto, pentru Euroins s-au stabilit 409 de deficienţe, iar pentru City Insurance, 90, dintr-un total de 533 pentru întreaga piaţă. Din acest punct de vedere, probleme s-au mai găsit la Asirom – 5, Watford CE – 10, Allianz-Țiriac – 6, Groupama – 5, Omniasig VIG – 11, Grawe – 2.

Pentru netransmiterea în termen a ofertei de despăgubire, pentru Euroins s-au constatat 470 de deficienţe, iar pentru City Insurance – 36, dintr-un total de 513 astfel de probleme identificate de ASF. Pe această speţă, deficienţe au mai înregistrat Asirom – 2, Watford CE – 2, Groupama – 1 şi Omniasig VIG – 2.

Pentru nerespectarea termenului de întocmire a procesului verbal de constatare, pentru Euroins s-au constatat 230 de deficienţe, iar pentru City Insurance – 58, dintr-un total de 316. Din acest punct de vedere, Asirom a avut o singură deficienţă, Watford CE – 6, Allianz-Țiriac – 1, Groupama – 7, Omniasig VIG – 5, iar Grawe – 8.
Pentru nerespectarea termenului de întocmire a procesului verbal suplimentar de constatare, pentru Euroins s-au stabilit 263 de deficienţe, iar pentru City Insurance, 16, dintr-un total de 289. Pe această speţă, au mai fost găsite probleme la Watford CE – 2, Allianz-Țiriac – 3 şi Groupama – 5.

 

CITEȘTE ȘI:

ExxonMobil și Porsche testează combustibilul cu emisii reduse

Comerțul mondial de mărfuri se va recupera mai rapid, estimează OMC

Franța intră în a treia carantină națională. Care sunt amenzile pentru nerespectarea restricțiilor

 

Adaugati comentariu