Advertisement

Home Administrare flote Carburanţi ExxonMobil și Porsche testează combustibilul cu emisii reduse

ExxonMobil și Porsche testează combustibilul cu emisii reduse

ExxonMobil și Porsche testează biocombustibili avansați și eCombustibili regenerabili, cu emisii scăzute de carbon. Acțiunea este rezultatul unui nou acord pentru a găsi căi spre o soluție viabilă pe piață în viitor.

Esso Renewable Racing Fuel urmează să fie testat în motoarele de înaltă performanță ale Porsche Mobil 1 Supercup 2021. Prima variantă a Esso Renewable Racing Fuel este un amestec de biocombustibili primari avansaț. O formulă dezvoltată special de ExxonMobil. Iar analizele preliminare indică potențialul de a reduce semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră cu un asemenea combustibil lichid.

Colaborarea Porsche și ExxonMobil se va concentra și pe eCombustibili. Aceștia sunt combustibili sintetici din hidrogen și dioxid de carbon captat. Se anticipează că adăugarea eFuel va duce la o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră de până la 85% față de standardele de combustibil de pe piață. Iar primele teste sunt anunțate pentru 2022.

eCombustibilii și tehnologia exclusivă ExxonMobil

„eCombustibilii vin perfect în completarea strategiei noastre de electrificare. Aceștia permit clienților noștri să conducă mașini cu motoare cu ardere internă convenționale precum și hibrizi conectabili, cu emisii de gaze cu efect de seră semnificativ mai mici. Colaborarea cu ExxonMobil ne permite să testăm eCombustibilii în condiții solicitante de pe circuit. Și sp mai facem un pas către transformarea eCombustibililor într-un înlocuitor accesibil al celor covenționali. Obținând emisii mai scăzute de gaze cu efect de seră”, a precizat Michael Steiner, membru al Consiliului de Administrație, responsabil pentru cercetare și dezvoltare la Porsche.

eCombustibilii vor fi produși la fabrica pilot Haru Oni din Chile. Procesul presupune generarea de hidrogen, care este apoi combinat cu dioxidul de carbon captat din atmosferă pentru a produce metanol. ExxonMobil oferă licență și suport pentru tehnologia exclusivă de transformare a metanolului în benzină cu emisii reduse de carbon. În faza pilot, aproximativ 130.000 de litri de eCombustibili vor fi produși în 2022.

„În ultimul sfert de secol, am lucrat împreună cu Porsche pentru a dezvolta produse care să susțină performanțele mașinilor mărcii pe circuit și pe șosea ”, a declarat Andy Madden, vicepreședinte de strategie și planificare pentru ExxonMobil Fuels & Lubricants. „Colaborarea noastră continuă în materie de energie regenerabilă și eCombustibili. Și este un pas critic în evaluarea capacității tehnice și viabilității comerciale a unor combustibili ce pot reduce semnificativ emisiile.”

Primele teste sunt în derulare

Primele teste pe pistă ale Esso Renewable Racing Fuel sunt programate în această perioadă în Zandvoort, Olanda. Ele vor continua pe parcursul seriei de curse Porsche Mobil 1 Supercup din 2021 și 2022. Colaborarea cu Porsche se bazează pe eforturile continue ale ExxonMobil de a dezvolta și implementa soluții energetice cu emisii mai mici. Inclusiv combustibili și lubrifianți de înaltă eficiență, materiale plastice avansate și alte produse care pot permite mașinilor și camioanelor să utilizeze mai puțin combustibil. De exemplu, cele două companii au colaborat la o linie de lubrifianți special concepuți pentru piața vehiculelor electrice, gama Mobil EV ™.

În ianuarie, ExxonMobil a anunțat crearea unei noi divizii, ExxonMobil Low Carbon Solutions. Aceasta se va ocupa de comercializarea portofoliului său extins de tehnologii cu emisii reduse de carbon. Mai mult, compania intenționează să investească 3 miliarde de dolari în soluții energetice cu emisii mai scăzute până în 2025. Anul trecut, ExxonMobil a anunțat planurile de distribuire a motorinei regenerabile în California și potențial pe alte piețe interne și internaționale imediat după 2022.

În ultimele două decenii, ExxonMobil a investit peste 10 miliarde de dolari pentru cercetarea, dezvoltarea și implementarea soluțiilor energetice cu emisii mai scăzute, rezultând în operațiuni extrem de eficiente care au eliminat sau evitat aproximativ 480 de milioane de tone de emisii de CO2 – echivalentul scoaterii a peste 100 de milioane de autovehicule de pe șosea timp de un an.

Porsche se angajează să investească 15 miliarde de euro în electromobilitate și digitalizare până în 2025. În 2030, peste 80% din vehiculele producătorului de mașini sport vor fi cu motoare electrice. Compania caută să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în produsele și operațiunile sale până în 2030, investind aproximativ 1 miliard de euro în mobilitate durabilă.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...