Top 10 cei mai valoroși producători auto

Toyota își menține poziția de lider al celor mai valoroase companii producătoare de mașini din lume. Valoarea acesteia a crescut cu 2%, ajungând la 29,5 miliarde USD. Motivul succesului japonezilor este adaptarea permanentă la cerințele clienților și creșterea continuă a valorii sale de referință, fapt care le-a asigurat primul loc în 9 din cei 11 ani în care a fost realizat studiul.



Toyota Proace Van

Totuși, viața niponilor nu este ușoară: Lexus, companie ce aparține de Toyota, a fost expulzată din top 10. De către cine? Aici vine bomba: Tesla, pentru prima oară în istorie, întră în lista primilor 10 producători de automobile din lume! Acest fapt indică limpede trendul industriei, de a se axa pe mașini electrice și autonome, americanii fiind cunoscuți pentru sistemul avansat de rulare autonomă, Autopilot.

”Tesla reprezintă ceva complet diferit în categoria mărcilor de mașini de lux, și așa cum stiam din edițiile trecute ale studiului, această unicitate face diferența. După ce a reinventat automobilul electric și l-a introdus cu succes în clasa de lux, anunțul despre producerea unui model accesibil a accentuat dorința clienților de a încerca produsele brandului. Creșterea a fost comparativă cu cea a brandurilor Apple și Facebook, ceea ce e enorm”, declara pentru AutomotiveNews Peter Walshe, director al companiei de cercetare de piață Millward Brown, care a realizat topul.

Top 10 producatori auto

O altă intrare spectaculoasă în top 10 este cea a brandului Porsche, grație în special ofertelor din zonele de nișă ale pieței. Acestea sunt atractive, ca produse de sine stătătoare, dar devin și mai interesante prin simplul fapt că sunt produse de Porsche.

În rest, apele sunt calme: BMW își menține poziția secundă, cu o creștere de 2%, grație Seriei 7 și modelelor hibride, i3 și i8. De asemenea, Mercedes încheie podiumul celor mai puternice branduri, prezentând și cea mai mare creștere din top: 4%.

”Mercedes a profitat din plin de noua clasă E, și s-a descurcat excelent, în special în China. Brandul deține o serie de modele care atrag anumite categorii de clienți. Varietatea portofoliului își arată roadele foarte bine”, spune Walsh.

Per total, valoarea brandurilor din top a scăzut cu 3%, până la 139.9 miliarde USD, din cauza declinurilor Audi, Honda și Land Rover. O mențiune specială se impune în cazul Audi, a cărui devalorizare este de 6%, un record pentru top 10.

Top producatori

Sursa: AutoNews via AutoExpert

Adaugati comentariu