Test cu noul Opel Corsa – Mașina Anului 2015

Noua generație Opel Corsa E a ajuns în România, unde a convins juriul competiției “Mașina Anului” că merită marele titlu. Oare au de ce să fie interesate companiile de noul Corsa în 2015? AutoExpert Flote vine cu răspunsul, în urma primului test în condițiile infrastructurii autohtone.



test noul opel corsa masina anului 2015 - floteauto 0

Text: Oraan Mărculescu; Foto: Adrian Cobzașu

test noul opel corsa masina anului 2015 - floteauto 0
Scaunele sunt foarte comode, iar poziția la volan asigură o experiență confortabilă de condus. Corsa rămâne o citadină reușită, fără discuție.

După bunele impresii pe care noul Opel Corsa ni le-a lăsat cu ocazia primului test internațional, iată că a venit timpul să vedem cum se comportă cea de-a cincea generație a citadinei Opel în condiții danubiano-carpato-pontice. Iar startul pe piața noastră este unul fulminant, deoarece noua Corsa E deja se poate lăuda cu două premii importante: „Mașina Anului 2015 în România”, respectiv „Best Buy Car in Europe”. Așadar, o carte de vizită care trebuie susținută în practică.

În primul rând, mașina arată foarte matur și aduce un iz de Insignia în peisajul citadinelor, ceea ce înseamnă eleganță și sobrietate. E adevărat, designerii Opel nu au vrut să ascundă faptul că tot femeile sunt publicul țintă pe care îl ”vânează”, deci e clar că noul Opel Corsa devine o opțiune excelentă pentru firmele care au femei în posturi de agenți de vânzări, marketing, etc. Tot ele vor aprecia și numeroasele detalii pe care le-au avut în vedere designerii atât la exterior, cât și în interiorul mașinii și pe care bărbații nu le bagă în seamă, în general.

Universul interior frapează

Evident, un bărbat e interesat mai mult de lucruri pragmatice, precum poziția la volan și modul de afișare și de accesare a informațiilor. Iar noua Corsa nu dezamăgește, mai ales dacă iau în considerare nivelul de echipare foarte bogat al mașinii de test. Ce-i drept, un manager de flotă s-ar putea să nu ia în considerare sistemul IntelliLink cu touchscreen de 7 inch, dar ar fi o greșeală, deoarece vorbim de un sistem multimedia realmente reușit, atât la capitolul aspect, cât și ergonomie. Oricum, lista de opțiuni pentru noul Corsa a devenit extrem de generoasă, în timp ce standard mașina e mult mai bine echipată, chiar dacă vorbim de cea mai ieftină versiune. Mă aștept ca Opel să ofere un program avantajos de pachete, iar mașinile cumpărate de firme să fie bine echipate.

test noul opel corsa masina anului 2015 - floteauto 1
Cine este pretențios, are o listă bogată de opțiuni, cu echipamente foarte moderne. Se evidențiază sistemul multimedia IntelliLink.

Aspectul interior general este clar la un mai bun nivel calitativ față de generația pe care o înlocuiește, dar spațiul interior a rămas la aceleași cote. Ceea ce înseamnă destul spațiu pentru cei din față, cu o poziție la volan comodă și o ergonomie generală bună, în timp ce bancheta oferă un spațiu rezonabil pentru clasa mică, ba chiar peste așteptări în ce privește portbagajul (în cazul în care se înlocuiește roata de rezervă normală cu un kit de urgență). Sunt, totuși, curios dacă versiunile de echipare inferioare au plastice mai rezistente la uzură și zgârieturi, deoarece ornamentele pretențioase ale mașinii testate mi se par destul de sensibile la atingerea cu unghii, pixuri, mape, etc.

În schimb, tapițeria cu un design drăguț pare foarte ușor de curățat – lucru important mai ales pentru cei care folosesc mașina și ca loc de luat masa la volan… Pentru că am ajuns la volan, de reținut că direcția servoasistată electric beneficiază și de un mod „City”, excelent pentru femei și pentru manevrele în spații înguste. Dar de evitat la viteze medii și la drumuri lungi, când feedback-ul volanului este aproape inexistent. Iar asta contează, deoarece noua Corsa se simte că a fost îmbunătățită semnificativ la capitolul manevrabilitate, fiind plăcut de condus în toate situațiile, chiar și într-un stil mai agresiv, specific celor care au multe întâlniri zilnic. Este evident accentul pus pe confort, Corsa rivalizând cu franțuzoaicele fără probleme, dar și stabilitatea e la cote bune, impresia de siguranță în mișcare fiind foarte bună.

Motorizare categoria downsizing

test noul opel corsa masina anului 2015 - floteauto 2
Spațiul interior este la cote normale pentru clasa mică, iar portbagajul oferă suficient spațiu, mai ales dacă se renunță la roata de rezervă normală.

Modelul pe care l-am avut la dispoziție beneficia de micul turbo de 999 cmc, cu 3 cilindri, din noul val downsizing. La peste 2-3.000 rpm, sunetul aproape că te păcălește că ai avea un diesel silențios sub capotă. Cuplul motor bun face mașina să reacționeze destul de prompt la turații sub 2.000 rpm, mai ales că și cutia de viteze cu 6 trepte exploatează în mod fericit resursele propulsorului. Însă la capitolul consum acest motor se apropie mai mult de cel aspirat pe benzină de 1,4 litri, deoarece, în realitate, e greu să te abții să mergi încet cu acest Corsa. Totuși, grație sistemului de oprire/pornire automată a motorului, în trafic urban se poate coborî sub 7 litri/100 km fără eforturi prea mari de a menaja pedala de accelerație.

Personal, cred că acest mic motor nu prea le va face cu ochiul managerilor de flotă, deoarece demonstrează performanțe peste nevoile care se cer în mod normal de la o astfel de mașină. În rest, însă, noul Corsa demonstrează că e un pachet foarte tentant, cea mai ieftină variantă cu 5 uși plecând de la 11.150 euro, TVA inclus.

Caracteristici tehnice Opel Corsa 1.0 Turbo 115 CP S/S

Motor (combustibil): benzină
Capacitate cilindrică (cmc): 999
Putere maximă (CP)/rpm): 115 / 5.000-6.000
Cuplu maxim (Nm/rpm): 170 / 1.800-4.500
Transmisie: manuală 6 trepte
Dimensiuni (L/l/h, mm): 4.021/1.746/1.481
Volum portbagaj (min./max., litri): 285 / 1.120
Masă proprie/admisibilă (kg): 1.199 / –
Viteză maximă (km/h): 195
Demaraj 0-100 km/h (s): 10,3
Consum urban/extra./mediu (l/100 km): 6,1 / 4,3 / 5,0
Emisii CO2 (g/km)/Normă poluare: 117 / Euro 6
Preț de bază, TVA inclus (euro): 13.800

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, ediția decembrie 2014 – ianuarie 2015)

Adaugati comentariu