Test Jaguar XJ 2013

Intr-o clasa formata aproape exclusiv din masini ce pun accent pe locul din dreapta spate, Jaguar XJ face nota discordanta prin plasarea soferului in centrul unui univers in care emotia vizuala si dinamica joaca rolul principal, iar pragmatismul se pierde in fundal.

Au trecut trei ani si un facelift de la ultima mea intalnire cu acest gentleman britanic, iar puterea de atractie exercitata de cea mai mare felina din curtea Jaguar pare sa fi trecut aproape neobservata intr-un peisaj autohton dominat de limuzine gri cu motoare diesel. Cu riscul de a imi trada lipsa de obiectivitate atunci cand vorbesc despre (aproape) orice Jaguar, regret faptul ca majoritatea clientilor cu bugete in jur de 100.000 de euro, trec cu nonsalanta pe langa aceasta masina in drumul lor spre showroom-urile marcilor teutone, indiferent ca ele sunt BMW, Audi sau Mercedes-Benz.

 

Faceliftul primit recent de XJ marcheaza o noutate mai putin obisnuita in industrie si anume primul proces de retus care nu implica modificari de ordin estetic. Motivatia este una extrem de simpla: din orice unghi ai privii acest XJ, britanicul are o prestanta vizuala greu de egalat intr-o clasa in care concurenta petrece mai mult timp calculand cate forta necesita apasarea unui buton comparativ cu intreg procesul de desen al exteriorului. Sigur ca aici intervine nevoia fiecarui client de a iesi in evidenta, iar nemtii…

Cititi continuarea pe autoexpert.ro

Adaugati comentariu