Cu o construcție indestructibilă și un motor nou-nouț, rafinat și puternic, Volkswagen Amarok V6 iubește noroaiele și vadurile la fel de mult ca și escapadele la mall. Am testat versiunea de top Aventura, de 258 CP, cu transmisie automată în 9 trepte. Foto: Alina GrigorescuNu e prima dată când mă întâlnesc cu Amarok. L-am „intervievat“ și individual, și în comparative cu Navara și X-Klasse, și întotdeauna mi-a lăsat o „aromă de autoturism“ pe care rivalii n-au fost capabili să mi-o insufle. Acum este, însă, o ocazie specială: pe mână mi-a picat noul vârf de gamă cu motor de 258 CP. Așa că i-am pregătit o surpriză de 1.200 km, presărată cu autostradă, drumuri sinuoase, rute urbane și ceva segmente off-road – atât cât mi-au permis jantele de 20 de inci. Cu riscul de a strica plăcerea lecturii, vă dezvălui deznodământul: Amarok Aventura este, simplu, cel mai entuziasmant pick-up pe care l-am condus vreodată!
Iar totul începe de la exteriorul, garnisit cu elemente cromate, care mă duc mai degrabă cu gândul la zona de SUV-uri premium decât la caii de povară din segment: calandrul, o parte din carcasele oglinzilor, bara de protecție spate, toate sunt disponibile standard pe versiunea Aventura. La fel ca și sportsbarul, acel element aerodinamic aflat deasupra benei și jantele de 20 de inci cromate. Nu-i de mirare că Amarok a întors câteva priviri pe tot parcursul testului.
Primul test cu Dacia Duster Pick-up
Bena exemplarului meu era închisă cu un rollcover din aluminiu eloxat (2.593 euro fără TVA), astfel că am putut depozita bagaje fără teamă, fixându-le de cele patru ochiuri de prindere. Am primit și priză de 12V în benă, și sistem de iluminare integrat în al treilea stop de frână (25 euro), așa că nu-mi mai puteam dori decât o priză de 220V, indisponibilă pe modelul german.
Cel mai important, însă, distanța de 1,22 m dintre pasajele roților (1,18 m la X-Klasse) este suficient de mare pentru a permite încărcarea unui palet pe lat (1,20 m). O ajută și sarcina utilă de 1.030 kg, și înălțimea marginii de încărcare, aflată la 78 cm deasupra solului (peste 85 cm la X-Klasse). Dacă îl scoți la plimbare în vacanță, poți să-i agăți de cârligul de tractare o rulotă sau o barcă de 3,5 tone, o valoare bună, la nivelul concurenților fruntași. Și te poți cățăra fără probleme pe oblonul coborât, pentru că ține 200 kg.
La interior te așteaptă o atmosferă de 5 stele, cu design asemănător celor ale autoturismelor VW, și finisaje care nu mai amintesc de latura utilitară a modelului. Sigur, au rămas plasticele rezistente la uzură, iar display-ul sistemului multimedia are 6,33 inci, o valoare pe care autoturismele din zilele noastre o depășesc, însă finisajele sunt mult mai îngrijite decât te-ai aștepta de la o utilitară. Inclusiv spațiile de depozitare din uși sunt căptușite cu mochetă…
Standard, versiunea Aventura primește scaune ergoComfort, cu reglaje electrice (inclusiv lombar) și care, după 600 km parcurși într-o singură zi, nu mi-au indus vreo senzație de disconfort. Bancheta este compartimentată cu trei locuri individuale, profitând din plin de lățimea interioară uriașă: 145 cm între cotiere, 160 cm între fețele de uși (cu 9 cm peste X-Klasse).
Află aici totul despre Volkswagen Amarok!
Paradoxal, locul din centru este mai lat cu 1 cm decât cele laterale, deci trei persoane pot călători pe banchetă în condiții maxime de spațiu. Doar spațiul la genunchi este mai mic cu aproximativ 2 cm decât în X-Klasse, însă, chiar și așa, persoanele de 1,80 m au 5 cm între genunchi și spătarul din față. Cât despre înălțimea interioară – l-ar putea incomoda, probabil, doar pe Ghiță Mureșan. Se urcă relativ ușor, grație treptelor laterale disponibile standard, dar dacă porți 46 la pantof, va trebui să-ți strecori picioarele printre banchetă și stâlpul central.
Pentru conducere, verdict și date tehnice, apasă 2!
Comentați?