Test Dacia Duster 2012. Misiune… posibilă!


În plus, am avut prilejul de a merge impreuna cu echipa de fabrica la primele teste ale masinilor pregatite pentru TAT, urmarindu-le ulterior si evolutia din campionat, dar si discutand cu mai multi tehnicieni implicati in dezvoltarea celui mai ambitios proiect 4×4 romanesc. Am avut asadar timp si “teren” suficient pentru a vedea in amanunt de ce este in stare Dusterul si a putea face un review asupra laturii sale de off-roader, pe care am sa incerc sa il sintetizez in aceste cateva randuri.
Ideea de la care s-a plecat in dezvoltarea lui Duster si care a trecut razant de posibilitatea ca astazi sa se fi numit “Xandero”, a fost una simpla si a avut la baza implantul unei tehnologii de imprumut si simplitatea constructiva a unei marci de volum, lucru care a alimentat imaginatia multor sceptici, dar care a dovedit in scurt timp ca este o alegere corecta pentru job-urile pentru care acest model a fost imaginat. Caroseria autoportanta este cea care aduce masinii doua avantaje importante, greutatea redusa si o rigiditate a structurii pentru care va fi invidiata inclusiv de catre masinile veritabile de offroad, cu constructie body-on-frame (sasiu).