Advertisement

Tesla Autopilot acuzat floteauto.ro
Home Infrastructură Siguranţă rutieră Tesla acuzată de ucidere din culpă. Arma: Autopilot!

Tesla acuzată de ucidere din culpă. Arma: Autopilot!

Pare imposibil să consideri un sistem de rulare semiautonomă drept armă. Și totuși fix asta se întâmplă în Japonia, unde familia unui motociclist ucis de un Model X cu Autopilot activ ia atitudine: Tesla acuzată de ucidere din culpă!

De la accidentul propriu-zis au trecut deja doi ani. O perioadă care le-a permis soției și fiicei motociclistului Yoshihiro Umeda să pregătească acțiunea intentată companiei americane Tesla.

Pe scurt, firul evenimentelor a fost următorul: Umeda se afla într-un grup de motocicliști care circula pe autostradă, când unul dintre colegi a fost lovit de un microbuz și a căzut. Imediat după acest eveniment, Umeda, împreună cu cei doi implicați în accident au oprit pe marginea drumului pentru a verifica daunele. Între timp, în grupul de mașini care se apropia din spate se afla și Tesla Model X cu pricina. Când mașina din fața ei a schimbat banda, evitând grupul aflat pe marginea drumului, Autopilot nu a detectat obstacolul din față, și în loc să frâneze, a accelerat pentru a ajunge la viteza de croazieră setată anterior de șofer.

➡ Tesla Model Y are probleme mari! 💡

Întreaga scenă a fost filmată de camera on-board de pe Tesla. Șoferul avea mâinile pe volan în momentul impactului, dar la fel s-a întâmplat și în cazul altor accidente anterioare cu Autopilot activ, iar în toate cazurile Tesla a dat vina exclusiv pe șofer. Un aspect important este că Umeda nu se afla pe motocicletă în momentul impactului, ci era pieton.

Tesla acuzată de ucidere din culpă floteauto.ro

Tesla acuzată de ucidere din culpă: cine are dreptate?

Deci cine are dreptate și cine greșește? Vom afla versiunea oficială după proces (care ar putea dura mult timp), dar noi considerăm că sistemele de asistență activă nu sunt încă infailibile și, mai mult, nu pot fi considerate mai mult decât…sisteme de asistență. Este crucial să înțelegem că nu avem de-a face cu un autovehicul cu rulare autonomă, ci despre unul semi-autonom, care poate rula doar în anumite condiții autonom.

➡ Video: Autopilot aproape ucide un om! 💡

Dacă șoferul nu înțelege că ar trebui să se afle în control 100% din timp, sistemele de asistență se vor transforma exact în opusul a ceea ce-și doresc să fie: în ucigași, așa cum vedem în acest exemplu. Nu-i mai puțin adevărat că nici cele trei persoane n-ar fi trebuit să staționeze pe prima bandă a unei autostrăzi, în spatele dubei, ci ar fi trebuit să se așeze în fața dubei, folosind-o drept paravan. …și uite-așa se întâmplă accidentele.

Tu ce părere ai?

 

via: rideapart

sursa foto: Daily Mail

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MAE
Siguranţă rutieră

MAE: Recomandări privind trecerea frontierelor bulgare pentru perioada 20 iulie – 15 septembrie

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să călătorească în...

Autostrada A3
Siguranţă rutieră

Trafic închis pe Autostrada A3, în perioada 18-19 iulie. Rutele alternative

Centrul INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române informează că în...

antidrog
JuridicSiguranţă rutieră

Guvernul modifică Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa rutieră. Testele antidrog și returnarea permiselor

În ședința de joi, Guvernul va modifica Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa...

giurgiu-ruse
Siguranţă rutieră

Miercuri încep lucrările de reparație pe Podul Giurgiu – Ruse. Durata estimată, 730 de zile

Lucrările de reparație pe tronsonul bulgar al Podului Giurgiu – Ruse încep...