”Mi-am luat mașină nouă!” – cât de mult apreciem și, în egală măsură, invidiem persoanele care spun asta! O mașină nouă înseamnă zero probleme, teoretic. Doar teoretic, după cum vom vedea mai jos, pentru că Tesla Model Y are probleme mari.Cum ar fi să-ți cumperi o mașină nouă, dar să arate ca una second-hand? Probabil se mai întâlnesc mici probleme la modelele ieftine, dar nu te aștepți la o mașină cu preț de bază de 64.000 de euro! SUV-ul coupe de clasă medie cu 7 locuri Tesla Model Y are probleme mari.
Ce autonomie reală are capul tractor Tesla Semi!
Unul dintre proprietarii primei serii, indignat de finisajele mașinii, a postat un clip pe youtube în care este evidentă nu numai lipsa de atenție cu care a fost asamblată, ci și calitatea materialelor folosite. De la capitonajul murdar, scămoșat și agățat al plafonului, până la chederele prost asamblate, de la bordul și fețele interioare de uși julite și pătate cu adeziv până la jantele zgâriate, pare că nimic n-a scăpat neatins până când cheile au fost înmânate primului proprietar.
Ai spune că totul ține de aspect și nu de funcționalitate, dar n-ai văzut totul. Hayonul acționat electric nu funcționează. Adio, rândul trei de scaune (dacă exista pe exemplarul cu probleme), adio portbagaj! O parte dintre noi vor da vina pe faptul că ”Tesla nu este o companie auto, că nu are know-how-ul necesar pentru asta”, dar acestora le voi spune atât: să reușești să te impui atât de repede cum a reușit Elon Musk pe o piață dominată de jucători colosali e o realizare fabuloasă.
Clar, mașinile pe care le produce au o calitate bine controlată, din moment ce au convins atâția clienți să le cumpere. Mă rog… cea mai mare parte dintre ele. Ce-i drept, Model Y a fost scos la vânzare la sfârșitul anului trecut, deci are circumstanțe atenuante. Rămâne de văzut reacția lui Elon Musk legată de problemele exemplarelor Model Y. O singură întrebare de bun simț se impune, totuși: de ce a acceptat exemplarul în primă instanță proprietarul indignat?
Comentați?