Pe Centura Capitalei, pasajul de la Mogoşoaia va fi finalizat la 1 octombrie 2021, iar cele de la Berceni, Olteniţa şi Domneşti vor fi date în folosinţă anul viitor, a precizat astăzi ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care a menționat că aceste lucrări ar fi trebui făcute încă de acum 30 de ani.
”Pasajul de la Mogoşoaia va fi finalizat anul acesta, la 1 octombrie, de un constructor austriac. Am chemat conducerea companiei din Austria, am discutat cu ei, le mulţumesc că au înţeles să livreze înainte de termen, că înţeleg să-şi respecte blazonul şi să livreze acest lot la 1 octombrie, când vrem să fie reasfaltată pe două straturi şi zona Mogoşoaia – Otopeni. Acolo este un contract semnat săptămâna trecută”, a precizat Cătălin Drulă.
Pasajul suprateran peste DN 1A de la la Mogoșoaia are o lungime de 800 de metri, fiind realizat de compania Strabag. Lucrările, cu o valoare de 6,8 mil. euro, au început în martie 2020 și au termenul contractual de finalizare luna martie 2022.
Pe de altă parte, ministrul Transporturilor a mai arătat că pasajele de la Berceni, Olteniţa şi Domnești, tot de pe Centura Capitalei, vor fi date în folosinţă anul viitor.
„Mai avem pasaje la Berceni, la Olteniţa, la Domneşti. Toate aceste lucrări merg bine, vor fi livrate anul viitor, iar pe 28 mai sau la sfârşitul acestei luni avem depunerea de oferte pentru dublarea la 4 benzi a sfertului de inel al Centurii actuale, între autostrada A1 Bucureşti – Piteşti şi DN5 Bucureşti – Giurgiu. Şi pe sectorul sud-estic, între DN 5 şi autostrada A2, vom face modernizările necesare, iar astfel cele două inele de centură a Bucureştiului să funcţioneze aşa cum a arătat studiul Băncii Europene de Investiţii făcut în 2017-2018, ca un tot unitar, care să scoată traficul de lung-parcurs, traficul periurban şi să reducă poluarea şi timpii de aşteptare”, a încheiat Cătălin Drulă.
Pasajul de la Berceni are o lungime de 2,4 km, fiind realizat de Asocierea Trameco – Vahostav – SK – Construcții Erbașu – Grafic Tends. Lucrările, cu o valoare de 146 mil. lei, au început în iunie 2020, urmând să fie finalizate în doi ani.
Pasajul de la Oltenița are o lungime de 3,7 km, fiind realizat de Itinera. Lucrările, cu o valoare de 169,5 mil. lei, au început în 2020, urmând să fie finalizate tot în doi ani. Amenajarea nodului este denivelată și presupune construcția unui sens giratoriu suspendat, care va rezolva toate fluxurile de trafic, inclusiv traficul feroviar din zonă.
Pasajul Domnești are o lungime de 536 m, investiția având o valoare de 91,5 mil. lei. Lucrările la pasajul Domnești au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvență a constructorului principal Straco, însă șantierul și lucrările au fost preluate de subcontractorului Tracon.
CITEȘTE ȘI:
De la 1 octombrie, intrarea în Marea Britanie va fi posibilă doar pe bază de pașaport
Linia de metrou până la Aeroportul Otopeni ridică semne de întrebare asupra fezabilităţii
COTAR: Preţul RCA a crescut, deși numărul accidentelor s-a redus
Comentați?