Printre tendinţele care vor marca piaţa de leasing operaţional în următorii ani se numără înverzirea flotelor, creşterea bazei de clienţi pe segmentul IMM-urilor, digitalizarea proceselor de administrare a parcurilor auto şi adoptarea de către companii a unor soluţii de mobilitate smart.
Piata leasingului operaţional se dezvoltă în mod constant, evoluţia sa fiind reflectată atât de statisticile de profil, cât şi de trendurile, produsele şi serviciile noi apărute. Odată cu dezvoltarea oportunităţilor de business, intrarea pe piaţă a tot mai multor companii multinaţionale şi creşterea numărului de antreprenori, beneficiile unui pachet de leasing operaţional au devenit tot mai evidente.
„Cu siguranţă potenţialul pieţei de leasing operational este foarte mare în Romania. Pentru a avea un ordin de mărime al acestui potenţial, aş dori să fac referire la piaţa olandeză, unde ponderea înmatriculărilor în leasing operaţional este de aproape 80% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi, în vreme ce în Romania acest procent se situează în jurul a 15% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi. Aşadar, creşterea pieţei noastre în următorii ani, într-un scenariu economic normal, ar trebui să fie una susţinută”, arată Dan Boiangiu, directorul general Arval România.
Pe de alt parte, acesta consideră că o potenţială criză economică pe care unii analişti o întrevăd deja la orizont, ar putea fi atât o frână – din perspectiva impactului asupra afacerilor clienţilor companiilor de leasing operaţional sau a nivelului de bonitate al potenţialilor noi clienţi, cât şi, în acelaşi timp, o oportunitate de dezvoltare.
„Mă refer la impactul pe care o criză îl are în general în mediul de afaceri şi anume prudenţa şi analize financiare stricte în luarea deciziilor, concentrarea pe activitatea de bază, măsurarea atentă şi externalizarea riscurilor şi, nu în ultimul rând, valorizarea foarte strictă a resurselor de cash. Toate aceste fenomene au darul de a da o greutate mai mare argumentelor noastre de vânzare, produsul de leasing operaţional răspunzând foarte precis acestor cerinţe”, explică Dan Boiangiu.
De altfel, în opinia sa, acelaşi lucru s-a întâmplat şi în anii de criză 2008-2013, produsul de leasing operaţional fiind atunci apreciat ca o soluţie transparentă, fără riscuri operaţionale, previzibilă şi “cash friendly”.
„În concluzie, privim cu mare optimism în viitor, următorii 5 ani fiind pentru noi plini de provocări, dar şi de oportunităţi pe care sperăm să le fructificăm cel puţin la fel de bine cum am făcut-o până acum”, conchide şeful Arval România.
Noi soluţii de mobilitate
Raportat la nivelul inmatricularilor noi, aportul industriei de leasing operational s-a situat în ultimii ani între 13 – 17%. În acest context, România se situează, peste media europeană, cu o creştere a pieţei de aproximativ 11%, faţă de 9,4% la nivelul Uniunii, spune Frederic Banco, directorul general al ALD Automotive.
Comentați?