T de la Kangoo. Test cu Mercedes-Benz Clasa T 180 d

Dacă silueta acestui Mercedes-Benz vi se pare familiară, nu vă faceți griji. Marca germană continuă colaborarea cu Renault la capitolul utilitare mici, iar Clasa T este sora germană a noului Renault Kangoo.
Clasa T

Colaborarea din Mercedes-Benz și Renault continuă. După ce am avut o primă generație a modelului Citan, model utilitar derivat din Renault Kangoo, asocierea a fost păstrată și pentru a doua generație. Astfel, în gama Mercedes-Benz Vans vom găsi modelul Citan și Citan Tourer (dedicat pasagerilor), dar și noua Clasă T, versiunea premium dedicată celor care au nevoie de automobil de familie foarte practic.

Noul Mercedes-Benz Clasat T devine, astfel, un rival direct pentru modele ca Volkswagen Caddy, Ford Transit Connect și Opel Combo.

Trebuie spus încă de la început că Mercedes Clasa T este rezultatul colaborării dintre grupul Daimler și Renault, o colaborare începută încă din 2010. Astfel, noul Kangoo și Clasa T sunt modele identice din punct de vedere tehnic, dar versiunea germană pune accent pe confort, sisteme de asistență și un pachet premium superior.

Mercedes
Foto: Dragoș Savu (Mercedes-Benz)

Noul Mercedes este construit în uzina Renault de la Maubeuge, Franța, ca a fost modernizată ca urmare a unei investiții de peste 450 milioane de euro pentru creșterea producției de utilitare. Nu este prima colaborare dintre Grupul Renault-Nissan și Mercedes, în trecut existând Clasa X, o variantă a pick-up-ului Nissan Navara, și Citan, bazat pe generația anterioară Renault Kangoo. Renault și Mercedes au mai colaborat și la capitolul propulsoare, o serie de motoare pe benzină și diesel fiind comune la modelele celor două mărci. Dacă prima generație Citan a moștenit direct modelul francez, acum Mercedes s-a implicat în dezvoltarea mașinii, iar cele două mașini sunt ceva mai diferite în ceea ce privește designul.

Dar să revenim la „oaia“ noastră. Mercedes Clasa T a fost prezentat oficial la începutul acestui an, iar acum, a sosit și la noi în țară. Noul model a avut parte de un eveniment de lansare național și l- am putut conduce pe un traseu ce ne-a dus de la București la malul Mării Negre, apoi prin Cheile Dobrogei și pe drumurile superbe de la nord de Constanța. Am avut parte și de o serie de experiențe conexe – am vizitat crama Rasova, aflată în plin proces de recoltare al strugurilor, ne-am bucurat de o ieșire pe Marea Neagră la bordul unui velier și am făcut o excursie cu barca spre Gura Portiței. Actorul principal al evenimentului a fost însă noul Mercedes-Benz Clasa T în echiparea de top Progressive, cu motorizarea turbodiesel de 1461 cm3, care dezvoltă 116 CP și 270 Nm. Propulsorul nu dispune de sistem mild hybrid.

Deși este bazată pe un model utilitar, Mercedes consideră Clasa T ca un automobil dedicat familiilor active, având până la trei scaune pentru copii dispuse pe banchetă. În plus, Clasa T oferă spațiu din belșug pentru pasionații de ieșiri în natură și sport. Are un portbagaj de 520 de litri și un amplu hayon care, la nevoie, poate fi folosit ca și paravan împotriva ploii, iar pentru accesul la locurile din spate există uși culisante pe ambele părți ale mașinii.

Mercedes

 

Mercedes își descrie noul model drept „soluția pentru o viață activă“ și aduce în acest segment o serie de echipări premium, cum ar fi sistemul de divertisment MBUX în dotarea standard, frâna de parcare electrică, jantele opționale din aliaj ușor de 17 inchi, funcția Keyless-Go și iluminarea ambientală sau chiar la tapițeria scaunelor din piele artificială Artico/Microcut. Gama cuprinzătoare de echipamente standard de siguranță, care include șapte airbaguri și numeroase sisteme de asistență la condus, îl face un autovehicul de ultimă generație la acest capitol. La interior, Clasa T dispune de un ecran de 7 inchi, destul de mic pentru un Mercedes-Benz. Ecranul este tactil, dar destul de dificil de operat, date fiind dimensiunile. Climatizarea automată folosește comenzi similare cu cele de la Renault și Dacia, dar care se integrează bine în designul interior al Clasei T. În viitor va exista și o versiune cu ampatament mai lung, pentru cei care au nevoie de mai mult spațiu.

 

Mercedes

Clasa T 180 d cu transmisie automată este un automobil gândit pentru familie și confort. Suspensia e moale, având misiunea să niveleze toate denivelările de pe drum, iar la nevoie, mașina poate ataca și un drum de macadam. Motorul de 1.5 litri și 116 CP le este bine cunoscut celor care au mai condus mașini din familia Renault/Nissan, dar pentru T 180 d cei 116 CP sunt puțini. Deși acest automobil nu este făcut pentru sport, ci pentru deplasări calme cu familia, am simțit nevoia unor reprize mai puternice, mai ales la depășiri. La viteze de autostradă există un zgomot destul de puternic al vântului, cauzat de oglinzile retrovizoare de dimensiuni mari. Cutia automată cu șapte trepte își face bine treaba, dar în acest caz poate că ar fi mai bine să optăm pentru una manuală. Ca să accelereze de la 0 la 100 km/h, T 180 d cu cutie automată are nevoie de 13,6 secunde. Consumul mediu oficial este de 5,6 l/100 km, dar pe traseul nostru de test, care a inclus o mare porțiune de autostradă, computerul de bord a înregistrat 7,9 l/100 km.

Clasa T
Practică și spațioasă, Mercedes Clasa T aduce o serie de dotări premium în segmentul vanurilor
pentru pasageri, țintând către familiile active, cu gustul escapadelor în natură

Prețurile încep de la 25.741 de euro pentru T 160. T 180 d cu motor 1.5 diesel și cutie automată 7G-DCT, în echiparea de top, Progressive, pe care l-am condus cu ocazia lansării, costă 33.431 euro, fără TVA.

RECOMANDARE FLOTĂ

Cu un look premium, Mercedes Clasa T este o alternativă interesantă pe piața automobilelor practice pentru persoane, devenind practic o alternativă pentru modelele monovolum. Pentru o diferență de preț de aproximativ 3000 de euro, Clasa T oferă un diesel mai puternic și o cutie de viteze automată, spre deosebire de fratele său francez.

Avantaje:

  • Spațiu interior
  • Echipare premium
  • Elemente practice

Dezavantaje:

  • Diesel cu performanțe limitate
  • Zgomot de vânt
  • Suspensie prea moale

 

Clasa T

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, octombrie 2022)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Cifrele-cheie care arată cât de indispensabile au devenit autoturismele

Primele licitații pentru proiectul ”Orbital București” – DR1Vest Expres și DR9 Sud Expres

 

 

 

Adaugati comentariu