SUV-urile au nevoie de anvelope mai performante decât autoturismele

Anvelopele de calitate sunt durabile şi construite pentru o experienţă de condus confortabilă şi sigură. SUV-urile au nevoie de astfel de anvelope, care să aibă o structură puternică şi pereţi laterali durabili. În plus, anvelopele unui vehicul mare trebuie să ofere un răspuns exact al direcţiei, ceea ce implică şi o presiune corectă de umflare.
suv-urile

SUV-urile înalte şi grele au nevoie de anvelope adecvate atât vara, cât şi iarna. Anvelopele SUV sunt dotate, de obicei, cu un compus de cauciuc şi materiale diferite, mai solide faţă de cele folosite în cazul anvelopelor pentru maşinile de pasageri.

„Dimensiunea mare a SUV-urilor şi profilul ridicat al pereţilor laterali sunt adevărate provocări în ceea ce priveşte proiectarea anvelopelor. Este important ca senzaţia de direcţie a autovehiculului şi comportamentul cauciucului în condiţii extreme să fie cât mai bune”, este de părere Martin Dražík, Product Manager, Nokian Tyres Europa.

Anvelopele de înaltă calitate se remarcă în toate situaţiile de condus. Acestea sunt mai silenţioase pe drumurile asfaltate, uscate şi drepte. Pe şosele umede sau îngheţate, senzaţia de direcţie este resimţită diferit în cazul anvelopelor de calitate superioară. În situaţii extreme, precum frânarea bruscă sau schimbărea rapidă de bandă, calitatea anvelopelor este foarte importantă. Diferenţa dintre cele de calitate superioară şi cele de calitate inferioară se simte puternic.

„Dezvoltatorii şi testerii de anvelope cunosc condiţiile extreme, ceea ce le permite să observe cu uşurinţă diferenţele majore dintre diferite anvelope. Totuşi, şoferii obişnuiţi s-ar putea să nu ia în considerare acest lucru. Este posibil să întâlnească o situaţie extremă o singură dată, însă chiar şi atunci, un set de anvelope de înaltă calitate contează foarte mult”, adaugă Dražík.

Presiune de umflare mai mare pentru SUV-uri

Șoferii îşi pot asigura propria siguranţă la volan prin verificarea în mod regulat a presiunii de umflare a anvelopelor. Presiunile recomandate de producător pot fi găsite în manualul vehiculului. În cazul unui SUV, şoferii care sunt obişnuiţi cu vehiculele de pasageri sunt tentaţi să folosească presiuni de umflare prea mici.

„SUV-urile necesită presiuni ale anvelopelor ceva mai mari decât vehiculele de pasageri, iar această diferenţă este importantă. La manevrele bruşte efectuate cu un vehicul greu, este important ca anvelopa să reacţioneze corect.”, spune Matti Morri, Technical Customer Service Manager, Nokian Tyres.

Pentru stabilitate la volan, Nokian Tyres recomandă umflarea anvelopelor de iarnă cu 0,2 bari peste valoarea recomandată de producătorul auto”, completează acesta.

Fibrele de aramidă rigidizează anvelopele

Dezvoltarea de produs în industria anvelopelor avansează rapid. Caracteristicile importante pentru consumatori – siguranţa, manevrabilitate şi economisirea combustibilului – se îmbunătăţesc constant.

„Rata inovaţiei poate creşte chiar mai mult, deoarece materialele pentru anvelope, de exemplu, se dezvoltă într-un ritm rapid. Dacă producătorii de anvelope vor profita de acest lucru, rezultatele vor fi vizibile în produsele lor”, consideră Martin Dražík.

Nokian Tyres a acordat o atenţie deosebită durabilităţii anvelopelor pentru SUV-uri. Compania a dezvoltat tehnologia unică Aramid Sidewall, care consolidează peretele lateral al anvelopei, considerat în mod obişnuit drept punctul cel mai delicat. Peretele lateral consolidat cu aramidă protejează anvelopa împotriva perforaţiilor, impacturilor şi tăieturilor. Acest lucru este important atât pe drumurile forestiere, cât şi în traficul urban.

„Anvelopele pentru SUV au de obicei un profil înalt al anvelopelor, ceea ce oferă mai mult spaţiu pentru daune. De asemenea, SUV-urile sunt conduse mai dur decât vehiculele de pasageri. Acolo unde şoferii maşinilor de pasageri frânează, proprietarii de SUV-uri pot merge pur şi simplu mai departe, ceea ce duce la un impact mai dur”, încheie Matti Morri.

 

CITEŞTE ŞI:

Clever a primit aviz tehnic definitiv pentru transport alternativ

Cum au fost mărite unele sancţiuni din Codul Rutier. Proiect adoptat de Senat

Transalpina se închide până la vară, între Rânca şi Obârşia Lotrului

 

 

Adaugati comentariu