Advertisement

mașinile electrice
Home Piaţa auto Flotă verde Staţii de încărcare electrice obligatorii la Preşedinţie, Parlament şi Guvern. Proiect

Staţii de încărcare electrice obligatorii la Preşedinţie, Parlament şi Guvern. Proiect

Parlamentul, Administraţia Prezidenţială, Guvernul şi prefecturile sunt câteva dintre autorităţile şi instituţiile publice care vor fi obligate să instaleze staţii de încărcare pentru maşinile „verzi”, se arată într-un proiect de lege pentru modificarea Codului Rutier, depus pentru dezbatere la Senat.

Potrivit iniţiativei legislative a unui grup de 10 parlamentari, autorităţile şi instituţiile publice care vor trebui să contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic sunt:

  • Parlamentul României;
  • Administraţia Prezidenţială;
  • Guvernul;
  • autorităţile aflate sub control parlamentar, cu excepţia celor din domeniul siguranţei naţionale;
  • ministerele şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi serviciile publice descentralizate ale acestora, cu excepţia celor din domeniul apărării şi ordinii publice;
  • instituţiile prefectului;
  • consiliile locale, cu excepţia celor din comune;
  • consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Acestea vor fi obligate:
– să amplaseze minimum o staţie de reîncărcare a vehiculelor electrice şi electrice hibrid plug-in;
– să asigure un minim de locuri de parcare, cel puţin egal cu numărul staţiilor de reîncărcare, destinate exclusiv încărcării vehiculelor electrice şi electrice hibrid plug-in şi marcate corespunzător;
– să asigure accesul publicului la staţiile de reîncărcare în mod nediscriminatoriu;
– să asigure funcţionarea non-stop a staţiilor de reîncărcare;
– să asigure utilizarea gratuită a staţiilor de reîncărcare.

Conform proiectului de lege, finanţarea amplasării accestor staţii de încărcare va fi suportată din bugetele proprii ale autorităţilor şi instituţiilor publice implicate.

Cerinţele de bază pentru o staţie de reincărcare privind numărul de puncte de reîncărcare, puterea de încărcare, viteza de încărcare, tipurile de prize sau conectori, tipurile de contoare, tipurile de panouri de informare, dimensiunile, rezistenţa, cerinţele privind accesibilitatea, aplicaţiile informatice şi alte cerinţe de proiectare şi instalare vor fi stabilite prin ordin comun al ministrului Afacerilor Interne, ministrului Transporturilor, ministrului Economiei şi ministrului Mediului.

Lege ar urma să intre în vigoare la 1 an de la data publicării în Monitorul Oficial.

Neîndeplinirea obligaţiei de a contribui la dezvoltarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic constituie contravenţie şi va fi sancţionată, la 2 ani de la data publicării legii, cu amenda prevăzută în clasa a V-a de sancţiuni (de la 21 la 100 puncte-amendă), ceea ce înseamnă 3.045 – 14.500 lei.

După dezbaterea în Senat, proiectul va fi trimis Camerei Deputaţilor, forul decizional. Dacă va fi adoptată, legea va trebui promulgată de Preşedinte şi apoi va fi publicată în Monitorul Oficial.

„Având în vedere beneficiile introducerii vehiculelor electrice, considerăm că statul trebuie să intervină prin puterea exemplului şi să se implice direct în dezvoltarea infrastructurii de alimentare verde. Problemele de mediu-sănătate-energie fiind de interes naţional şi european, propunerea legislativă instituie obligaţia de dezvoltare a infrastructurii de alimentare verde”, îşi motivează iniţiatorii demersul legislativ.

Aceştia consideră că în prezent, numărul staţiilor de reîncărcare pentru vehiculele electrice şi electrice hibrid plug-in este insuficient, impactul programelor de finanţare fiind aproape inexistent. „Or, este evident, consumatoril nu vor cumpăra vehicule electrice şi electrice hibrid plug-in dacă nu sunt disponibile staţii de reîncărcare, acestea oferind nu numai un suport fizic, ci şi un suport psihologic, prin rezolvarea problemei autonomiei”, conchid iniţiatorii.

 

CITEŞTE ŞI:

Porsche Boxster Shooting Brake: love it or hate it?

CORONAVIRUS. Cum se poate obţine ajutorul de şomaj tehnic plătit de stat

CORONAVIRUS. Ferrari şi Fiat Chrysler se reinventează

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...

Rabla Plus
Flotă verdeFonduri publice

Începe o nouă etapă de înscrieri în Programul Rabla Plus 2024

Începând de luni, 22 iulie 2024, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu...

Primăria Sectorului 3
Flotă verdeFonduri publice

Primăria Sectorului 3 și-a bugetat 3,1 mil. lei pentru achiziționarea a 28 de vehicule electrice

Primăria Sectorului 3 al Capitalei a lansat licitația pentru achiziția unui număr...