Start pentru pregătirea tehnică a autostrăzii Ploieşti-Braşov (A3)

Startul pentru pregătirea tehnică a autostrăzii Ploieşti-Braşov (A3) a fost dat joi, odata cu înmânarea Ordinului de Începere pentru completarea/revizuirea Studiului de Fezabilitate și pentru elaborarea Proiectului Tehnic, a anuntat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Ploieşti-Braşov

„A fost dat astăzi ordinul de începere, în prima întâlnire oficială cu proiectantul la sediul CNAIR. Această autostradă trebuie pregătită fără cusur din punct de vedere al documentaţiei tehnice şi studiilor de teren. Nu ne mai permitem întârzieri. Ne dorim soluţii moderne, cu tuneluri (Buşteni+Sinaia), soluţii prietenoase cu turismul şi mediul. Conform contractului, una dintre primele etape este pregătirea studiilor de trafic: modelarea traficului, a fluxurilor de circulaţie, prognoza de trafic şi finalizarea acestui capitol. În paralel se desfăşoară studiul alternativelor de traseu cu schiţe, sisteme rutiere proiectate, scurgerea apelor şi identificarea constrângerilor de pe fiecare opţiune. După o etapă de consultare publică se aprobă traseul final”, a explicat ministrul

Acesta a adăugat că studiile contractate pentru Autostrada Ploieşti-Braşov sunt cele hidrologice, hidraulice şi geotehnice, „un capitol foarte important pentru orice construcţie pe care o vrem executată fără probleme în teren”.

Cătălin Drulă a reiterat că pe sectoarele critice, unde traficul este infernal (centurile de la Comarnic şi Buşteni) şi pe Ploieşti – Comarnic, a cerut proiectantului ca documentaţia să fie livrată în avans.

„Trebuie să începem lucrul efectiv cu utilaje în teren cât mai repede pe această autostradă”, a punctat şeful de la Transporturi.

Joi, 11 martie, reprezentanţii CNAIR au înmânat Ordinul de Începere pentru serviciile necesare completării/revizuirii Studiului de Fezabilitate, elaborării Proiectului Tehnic, pentru Autostrada Bucureşti – Braşov, tronson Ploieşti – Braşov.

Demersul se înscrie în seria procedurilor iniţiate în urma semnării în data de 12 februarie 2021, de către CNAIR cu Consitrans a contractului pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru Autostrada Bucureşti – Braşov, tronson Ploieşti-Braşov”.

Studiul de Fezabilitate are în vedere o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani şi investigaţii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc). Contractul va cuprinde şi o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu şi realizarea unui model financiar al proiectului.

„Am cerut managementului CNAIR să accelereze toate procedurile, astfel încât să nu mai înregistram nici măcar o zi întârziere în derularea contractelor gestionate de Companie. Dacă timp de 30 de ani, au fost stabilite termene ce nu au fost respectate, astăzi suntem în situaţia în care nu ne mai permitem să pierdem niciun moment. Numai aşa vom putea să ducem la capăt proiecte precum cel de astăzi, iar românii să aibă infrastructura pe care o merită. Am cerut antreprenorului o mobilizare exemplară şi să dea dovadă de mult profesionalism. Să ne dea livrabile permanent şi să aibă un bun dialog cu autorităţile locale. O să fie un proiect transparent unde toată lumea o să ştie, la zi, stadiul implementării”, a spus ministrul Cătălin Drulă.

 

CITEȘTE ȘI:

Lista statelor care au impus restricţii de circulaţie pe timpul nopţii

Rata anuală a inflaţiei a urcat la 3,2% în luna februarie

Continental România continuă să investească în tehnologii pentru mobilitatea viitorului

 

 

Adaugati comentariu