Advertisement

Chețani - Câmpia Turzii
Home Infrastructură CNAIR a reziliat contractul pentru sectorul Chețani – Câmpia Turzii

CNAIR a reziliat contractul pentru sectorul Chețani – Câmpia Turzii

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat, joi, contractul cu executantul sectorului Chețani – Câmpia Turzii (15,7 km) de pe Autostrada Transilvania A3, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

”Destul! Pe A3, sector Chețani – Câmpia Turzii, progresul în ultimele 5 luni a fost de 1%. CNAIR a reziliat astăzi contractul cu constructorul. Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general”, a precizat ministrul.

Constructorul acestui lot, compania Straco, a intrat în insolvență, iar subcontractorii nu au fost plătiți. ”A beneficiat de toată bunăvoința autorităților române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem „Destul!”, a adăugat Cătălin Drulă.

Potrivit acestuia, rezilierea contractului ”este soluția pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune niște proceduri de relativă durată. Însă nu mai putem priva România de acest sector din autostrada A3. Avem nevoie de infrastructură urgent”, a explicat ministrul.

Șeful de la Transporturi a explicat că istoria acestei licitații, derulate în 2015, este și o lecție despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante. Valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 milioane lei, în condițiile în care estimarea inițială pentru acest lot de 15,7 km era de 620 de milioane lei. Termenele erau de 4 luni proiectare și 12 luni execuție pentru un segment de autostradă în relief foarte ușor.

”În acest moment, pe șantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze. În ultimele cinci luni, lucrările au avansat cu doar 1%. Am cerut CNAIR să implementeze un calendar accelerat pentru relicitare, astfel încât să avem un nou constructor în teren cât mai curând”, a conchis Cătălin Drulă.

Tronsonul Chețani-Câmpia Turzii este lotul al treilea de pe sectorul 2A Ogra – Câmpia Turzii. Este, de altfel, și singurul lot nefinalizat care blochează circulația continuă între Ungheni și Nădășelu, în lungime de 108,4 km.

 

CITEȘTE ȘI:

Start pentru pregătirea tehnică a autostrăzii Ploieşti-Braşov (A3)

Lista statelor care au impus restricţii de circulaţie pe timpul nopţii

Rata anuală a inflaţiei a urcat la 3,2% în luna februarie

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...