Advertisement

Timişoara Sud
Home Infrastructură Start pentru elaborarea studiului de fezabilitate la VO Timișoara Vest

Start pentru elaborarea studiului de fezabilitate la VO Timișoara Vest

CNAIR a dat ordinul de începere a contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar construcției Variantei de Ocolire (VO) Timișoara Vest, ultimul tronson care va completa şoseaua de centură a municipiului.

Proiectantul care realizează documentația este Search Corporation, valoarea contractului fiind de 3.658.195,15 lei fără TVA.

Studiul de fezabilitate va fi finalizat și predat în 12 luni de la data de începere a contractului.

Lungimea estimată a Variantei de Ocolire Timișoara Vest este de 22 km.

Varianta de Ocolire Timişoara Vest va prelua traficul din zona de sud a judeţului şi dinspre Serbia, precum şi din vestul oraşului către autostrada A1, prin noul drum de legătură Timişoara (Sânandrei) – A1, care este deja în licitaţie pentru proiectare şi execuţie.

”Astăzi, lucrurile se mișcă. Finalizarea centurii orașului Timișoara, mai precis completarea inelului, a fost un proiect pentru care am militat îndelung. O centură ocolitoare nu poate funcționa pe deplin, mai ales la un oraș în câmpie, decât dacă este un inel complet. Centura Nord (în trafic) și Centura Sud (în construcție) au fost proiectate, din păcate, cu 1 bandă pe sens și nu mai putem schimba trecutul.  Dar pentru proiectul de astăzi, Centura Vest, de-abia acum facem proiectul și îmi doresc să fie un drum modern și sigur, cu 2 benzi pe sens și separatoare mediane, așa cum merită în 2021 un oraș de importanța Timișoarei”, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Şoseaua de centură a Timişoarei a fost împărţită în trei tronsoane:

Varianta de ocolire Timişoara Nord (linia roşie în foto) – a intrat în circulaţie în 2009, având o lungime de 12,6 km.

Varianta de ocolire Timişoara Sud (linia albastră în foto). Construcţia tronsonului în lungime de 25,69 km a început în martie 2020, cu 9 ani întârziere. Valoarea contractului este de 272.4 milioane de lei fără TVA. Durata de realizare este de 30 luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor. Lucrările sunt realizate de compania italiană Tirrena Scavi. Tronsonul va fluidiza traficului intern şi internaţional care intră în ţară prin Stamora Moraviţa, se desfăşoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara şi se îndreaptă către centrul ţării pe DN 6 sau pe Autostrada Arad – Timişoara – Lugoj.

Varianta de Ocolire Timișoara Vest (linia verde in foto), în lungime de 13,2 km.

 

CITEȘTE ȘI:

Decontarea directă va deveni obligatorie pentru polițele RCA

Și românii investesc în acțiuni ale constructorilor de mașini electrice, precum Tesla și Nio

Proiectul pentru Autostrada Sudului, adoptat de Senat, va intra în dezbaterea Camerei Deputaţilor

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...