Proiectul de lege pentru aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Sudului A6 a ajuns la Camera Deputaţilor, forul decizional, după ce la finalul legislaturii trecute a fost aprobat tacit în Senat.
Proiectul de lege este destinat realizării unei şosele de mare viteza pe traseul Bucureşti – Alexandria – Roşiorii de Vede – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş – Lugoj.
Potrivit iniţiatorului, fostul deputat Doru Petrişor Coliu, rolul Autostrăzii Sudului din punct de vedere al circulaţiei mărfurilor este de a asigura transferul acestora, prin porturile dunărene, spre fluviul Rin şi portul Roterdam din Olanda.
„Unul din considerentele importante care au stat la baza acestui proiect este faptul că Romania şi-a asumat construirea Autostrăzii Sudului în faţa investitorilor cei mai importanţi din industria auto, Renault şi Ford”, preciza Doru Petrişor Coliu la momentul depunerii proiectului.
Pe de altă parte, în opinia sa, Autostrada Sudului va traversa zonele cele mai sărace ale României, zone care trebuie să ajungă la un grad de dezvoltare economică ce poate oferi oamenilor beneficii directe privind creşterea nivelulul de trai. „Acest demers legislativ este susţinut inclusiv de societatea civilă, fiind un răspuns la numeroasele solicitări de conectarea a 3 dintre principalii poli urbani, dar şi o interconectare a zonelor mai dezvoltate cu cele mai puţin dezvoltate”, sublinia fostul parlamentar.
Proiectul de lege adoptat de Senat are cinci articole şi ar fi trebuit să intre în vigoare la data de 1 ianuarie 2021.
Astfel, potrivit textului iniţiativei, obiectivul de investiţii este finantat de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene.
Ministerul Transporturilor va fi ministerul responsabil pentru coordonarea realizării acestui obiectiv de investiţii.
Termenul de execuţie al Autostrăzii Sudului este de patru ani de la data intrării în vigoare a legii.
În ultimii ani, pe masa parlamentarilor au mai ajuns alte şase proiecte de lege destinate construcţiei de şosele rapide:
- Autostrada Unirii Tg. Mureş – Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni,
- Autostrada „Nordului” Suceava – Oar,
- Autostrada Bucureşti – Braşov,
- Autostrada Braşov – Bacău,
- Autostrada „Estului” Galaţi – Brăila – Buzău – Ploieşti,
- Autostrada „Unirii Principatelor Române” Ploieşti – Buzău –
Focşani – Bacău – Paşcani – Siret, - Autostrada „Basarabia” Focşani – Albiţa.
Care sunt planurile Guvernului pentru Autostrada A6
Aşa cum este definită în proiectul de lege, Autostrada A6 Bucureşti – Alexandria – Craiova – Lugoj nu este inclusă nici în programul de guvernare al Cabinetului Cîţu, nici în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Însă, la finalul lunii iulie 2020, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus cererea de finanţare din fonduri europene pentru elaborarea documentaţiei tehnice destinate construirii unui drum expres în sudul ţării – Valahia Expres – pe traseul Bucureşti – Alexandria – Roşiori – Caracal – Craiova.
Fondurile nerambursabile ar putea fi obţinute în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.
CITEȘTE ȘI:
Nou concept de comunicare la Biroul Asigurătorilor de Autovehicule – ”No matter what”
Carantina în Ciorogârla (jud. Ilfov) se prelungește cu 14 zile
Cheltuielile eligibile din granturile pentru capital de lucru. Precizările Ministerului Economiei
Comentați?