Sondajul BEI privind clima: 81% dintre români vor să cumpere mașini electrice sau hibride

Când vine vorba despre cumpărarea unei mașini noi, marea majoritate a românilor afirmă că vor opta pentru o mașină hibridă sau electrică, arată un sondaj realizat de Banca Europeană pentru Investiții (BEI), instituția de creditare a Uniunii Europene și cel mai mare creditor multilateral din lume pentru proiectele de acțiuni climatice.
BEI

A doua parte a sondajului BEI cu privire la climă din 2021-2022 explorează părerile oamenilor despre schimbările climatice într-o lume ce se modifică rapid. Rezultatele acestei runde se concentrează pe comportamentul individual al cetățenilor și pe acțiunile pe care le întreprind aceștia pentru a combate schimbările climatice.

Iată câteva dintre rezultatele sondajului:

  • 78% dintre români sunt de părere că fac tot ce le stă în putință pentru a combate schimbările climatice în viața de zi cu zi, dar majoritatea consideră că acest lucru nu este valabil și pentru compatrioții lor
  • 81% dintre cumpărătorii români de mașini declară că, data următoare când vor cumpăra un vehicul, vor alege fie o mașină hibridă, fie una electrică (cu 14 puncte peste media europeană), în timp ce numai 19% ar opta încă pentru o mașină pe benzină sau motorină;
  • 72% dintre români afirmă că iau în considerare schimbările climatice când aleg o destinație de vacanță;
  • 56% dintre românii tineri iau în considerare schimbările climatice când își caută un loc de muncă;
  • 57% dintre românii tineri cumpără deja haine la mâna a doua în loc de haine noi.

BEI: Mașinile hibride sau electrice, mai căutate decât vehiculele pe benzină sau motorină

Când sunt întrebați ce fel de mașină vor cumpăra în viitor, 81% dintre români răspund fie o mașină hibridă, fie una electrică. Acest procentaj este cu 62 de puncte mai mare decât procentajul de români care afirmă că ar cumpăra un vehicul pe benzină sau motorină (19 %). Mai exact, 45 % ar cumpăra un vehicul hibrid și 36 % ar alege unul electric.

Între timp, 14% din populația totală a României declară că nu dețin un vehicul acum și nu intenționează să cumpere unul (cu un punct peste media UE).

Având în vedere că 81% dintre cumpărătorii români de mașini afirmă că ar alege un vehicul hibrid sau electric, românii par mai înclinați să treacă la noi tehnologii în privința mașinilor față de media est-europenilor (71%), de bulgari (76 %) și de germani (52 %).

Mai exact, românii par mai înclinați să aleagă vehicule hibride, 45% dintre cumpărătorii de mașini declarând că următoarea lor mașină va avea tipul acesta de motor. Par mai înclinați să cumpere o mașină hibridă decât bulgarii (40%), est-europenii (42%) și germanii (29%).

În ceea ce privește mașinile electrice, cumpărătorii români de mașini par mai puțin înclinați să opteze pentru tipul acesta de mașină (36%), la fel ca bulgarii (36%). Între timp, est-europenii (29%) și germanii (23%) par să considere mașinile electrice mai atrăgătoare decât românii.

În general, cumpărătorii europeni de mașini au tendința să prefere vehiculele hibride (39%), în timp ce vehiculele pe benzină sau motorină sunt clasate pe locul al doilea (33 %), iar mașinile electrice, pe locul al treilea (28% declară că ar cumpăra o mașină electrică). În timp ce cumpărătorii chinezi de mașini sunt cei mai înclinați să cumpere o mașină electrică (44 %), americanii ar alege mai întâi un vehicul hibrid (38%), apoi un vehicul pe benzină sau motorină (33 %) și, în ultimă instanță, o mașină electrică (29%).

Protecția mediului versus zborurile în vacanță

Potrivit sondajului BEI, 72% dintre români afirmă că iau în considerare schimbările climatice când își aleg o destinație de vacanță Această preocupare este și mai prezentă în rândul persoanelor cu vârsta sub 30 de ani (79%). Cu toate acestea, aproape jumătate dintre tineri (46%, față de 31% dintre persoanele cu vârste între 30 și 64 de ani și de 24% dintre persoanele de peste 65 de ani) afirmă că vor zbura în vacanța de vară din 2022. Aproape un sfert dintre aceștia (23 %, față de 12% dintre persoanele cu vârste între 30 și 64 de ani și de persoanele de peste 65 de ani) afirmă că vor zbura spre o destinație îndepărtată.

Cumpărăturile de haine, alegerea unui loc de muncă, opțiunea pentru o bancă: modul în care considerentele climatice afectează deciziile oamenilor

Sondajul BEI mai arată că 52% dintre români afirmă că, în loc de haine noi, cumpără haine la mâna a doua (cu 10 puncte peste media UE). Mai degrabă femeile tind să procedeze astfel (56 % dintre femei, față de 48 % dintre bărbați).

49% dintre români iau în considerare schimbările climatice când își caută un loc de muncă Acest lucru este valabil, în special, în cazul persoanelor cu vârste între 15 și 29 de ani: 56 % dintre aceștia iau în considerare schimbările climatice când își caută un loc de muncă, față de 53 % în cazul persoanelor cu vârste între 30 și 64 de ani (cu 3 puncte mai puțin).

În general, 52% dintre români iau în considerare schimbările climatice când își aleg banca sau își investesc economiile.

„În ciuda unor diferențe evidente între generații, românii își adaptează tot mai mult obiceiurile de mobilitate și consum, într-un mod mai durabil, pentru a combate schimbările climatice. Aceste schimbări în comportamentul individual arată că oamenii de toate vârstele sunt dispuși să se angajeze mai mult în viața de zi cu zi pentru a ajuta la reducerea crizei climatice. Aceste intenții au fost exprimate în timpul COP26 și indică clar susținerea eforturilor noastre de a promova tranziția verde. În calitate de bancă europeană pentru climă, BEI are printre rolurile sale cheie și finanțarea proiectelor inovatoare care se concentrează pe electromobilitate, precum și pe alte soluții durabile de mobilitate care să contribuie la un viitor fără emisii de carbon pentru noi toți”, a declarat vicepreședintele BEI, Christian Kettel Thomsen.

 

CITEȘTE ȘI:

FREE NOW estimează o dublare a operațiunilor în România în 2022

Finanțare europeană pentru Drumul Expres Craiova -Târgu Jiu

 

 

Adaugati comentariu