Advertisement

salariu
Home Miscellanea Financiar Sondaj: 61% dintre români aleg să își schimbe locul de muncă pentru un salariu mai mare

Sondaj: 61% dintre români aleg să își schimbe locul de muncă pentru un salariu mai mare

Unul dintre domeniile care a suferit cele mai multe transformări pe fondul pandemiei a fost cel al recrutării. Cu o piață a muncii în continuă schimbare în materie de oportunități, mod de lucru și procese de recrutare, candidații dezvoltă și ei noi tendințe de mobilitate. Astfel, un sondaj privind comportamentul candidaților și evoluția pieței muncii, arată că principalul motiv pentru care românii își schimbă locul de muncă, după cum declară 61% dintre participanți, este obținerea unui salariu mai mare.

Când vine vorba de mobilitatea angajaților pe piața muncii, motivele sunt diferite în funcție de nivelul de specializare. Astfel, pentru categoriile white și blue collar, motivul principal care determină schimbarea jobului este salariul. Secundar, angajații din aceste categorii aleg să plece dintr-o companie atunci când apar nemulțumiri privind relația cu colegii sau cu superiorii. În schimb, angajații din categoria gold collar aleg să facă o schimbare în parcursul profesional atunci când apar diferențe între viziunea și valorile personale și cele ale companiei, în primul rând, dar și când simt nevoie de dezvoltare profesională, iar compania nu le poate oferi noi provocări.

„Observăm anumite diferențe de opinie între categoriile de angajați, în funcție de nivelul lor de specializare – blue collar, white collar sau gold collar – însă majoritatea românilor indică salariul ca fiind criteriul principal pentru schimbarea jobului și cei mai mulți dintre ei ar vrea să știe salariul într-o etapă cât mai incipientă din procesul de recrutare. Multe companii din România au făcut deja mai mulți pași către o transparentizare a salariilor publicate în anunțurile postate pe platformele de recrutare online. Angajatorii care apelează deja la această măsură au beneficiul de a-i atrage de la bun început doar pe acei candidați care sunt dispuși să ocupe respectiva poziție”, declară Dan Petre, Business Developer D&D Research.

Atunci când evaluează site-urile cu locuri de muncă, românii se uită în special la numărul de joburi disponibile în orașul unde locuiesc (64,5%), la numărul de joburi pe domeniul de interes (61,8%), la claritatea și detalierea anunțurilor (60%) și la numărul de joburi pentru nivelul de pregătire (59,5%).

Participanții la studiu observă cum pandemia a adus modificări mari pe piața muncii, cea mai importantă dintre ele fiind posibilitatea de a lucra de oriunde, fapt care îi eliberează pe oameni de grija navetei și de necesitatea găsirii unui loc de muncă în proximitatea casei.

Tot cu privire la efectele pandemiei, 43,9% dintre participanții la studiu observă cum nivelul de muncă a crescut, însă remunerația a rămas aceeași. Oferta de locuri de muncă este considerată suficient de variată, în special de către angajații din categoriile white și gold collar. Tot aceștia consideră că există o potrivire bună între criteriile de angajare și specializările lor, la polul opus față de blue collar, care consideră că cerințele angajatorilor sunt greu de atins. În plus, 71,6% dintre participanți observă că oferta de locuri de muncă este mult mai bună pe anumite domenii, dar 57% consideră că este dificil să își găsească un loc de muncă. Mai mult decât atât, doar 31,9% consideră că salariile oferite sunt atractive.

Studiul mai arată și că tinerii, în special absolvenții cu studii superioare, nu își găsesc ușor locul de muncă potrivit studiilor sau așteptărilor salariale pe care le au, în ciuda numeroaselor oferte disponibile.

Studiul cantitativ și calitativ privind comportamentul de mobilitate a candidaților și percepția acestora despre evoluția pieței muncii a fost realizat de către D&D Research la solicitarea BestJobs, în luna august. Studiul s a desfășurat printr-un chestionar online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 1.058 de persoane.

 

CITEȘTE ȘI:

Rata anuală a inflaţiei a ajuns la 6,3% în luna septembrie

Radarele mobile private vor circula pe toate șoselele din Franța începând din 2022

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Exporturile de mijloace de transport
Financiar

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 2,8% în primul trimestru din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 2,8% în primul trimestru...

BMW
Financiar

BMW Group a înregistrat o scădere a marjei operaționale pe segmentul auto la 8,8%, în primul trimestru

La fel ca Stellantis, Ford și principalele mărci occidentale, cu excepția Renault,...

Volkswagen
Financiar

Un prim trimestru în declin pentru grupul Volkswagen. Profitul net, în scădere cu 20%

Primul trimestru din 2024 a fost destul de delicat pentru grupul Volkswagen,...

roviniete
Financiar

Cum s-au schimbat tarifele și perioadele de valabilitate pentru roviniete

Din data de 11 martie 2024, se aplică noile tarife și termene...