Radarele mobile private vor circula pe toate șoselele din Franța începând din 2022

Echipate cu un bliț infraroșu nevizibil, 400 de mașini-radar operate de companii private vor circula pe toate șoselele din Franța, cu excepția insulei Corsica, începând din 2022, a anunțat Ministerul fracez de Interne. În acest moment, în circulație sunt 200 de vehicule nemarcate dotate cu aparatură de înregistrare a vitezei.
Cehia

Utilizarea lor, testată până acum în opt dintre cele treisprezece regiuni ale Franței, va fi extinsă în Provence-Alpes-Côte d’Azur, Auvergne-Rhône-Alpes, Île-de-France și Occitanie.

Chiar dacă cei mai atenți șoferi pot observa camerele de deasupra tabloului de bord al mașinilor-radar, nu există o modalitate reală de a ști dacă vei fi amendat. Mașina înregistrează viteza vehiculelor cu o marjă tehnică de 10 km/h pentru viteze sub 100 km/h, comparativ cu doar 5 km/h în cazul camerelor fixe.

Radarele sunt reglate automat prin geolocalizare, iar șoferul mașinii nu intervine asupra sancțiunii. Încălcările regulilor de circulație sunt administrate de Centrul Național pentru Infracțiunile de Trafic din Rennes, ca și în cazul radarelor automate. Companiile private care operează mașinile-radar nu sunt remunerate în funcție de numărul de sancțiuni acordate.

În acest moment, în Franța circulă 202 vehicule-radar operate de poliție și 183 de mașini similare gestionate de operatori privați.

Ministerul de Interne estimează că prin creșterea numărului de mașini-radar, veniturile din aplicarea sancțiunilor pentru depășirea vitezei legale vor fi, în 2022, de 714 milioane de euro, comparativ cu 760 de milioane de euro în 2019.

Radarele instalate pe vehicule nemarcate nu reprezintă o noutate în Franța, deoarece circulația lor a fost reglementată din 2013, dar până în 2018 aceste vehicule erau conduse de poliție, cu o misiune educativă, nu numai punitivă. Din 2018, aceste vehicule cu radare la bord pot fi conduse și de șoferi angajați la firme private, care au încheiat contracte de achiziții publice cu statul.

Măsura este criticată vehement de Asociatia franceză pentru protecția șoferilor, care considera că ”privatizarea” radarelor este destinată sporirii încasărilor din amenzi, în detrimentul siguranței rutiere.

 

CITEȘTE ȘI:

Prețurile motorinei evoluează diferit în Europa. Cea mai mare creștere, în Germania

ANAF planifică o creștere a numărului inspecțiilor fiscale

 

 

Adaugati comentariu