Soluţia României pentru reducerea preţurilor la maşinile „verzi”

În cadrul lucrărilor Consiliului miniştrilor Mediului din Uniunea Europeană, România a înaintat celorlalte state membre o propunere prin care producătorii şi importatorii de autovehicule vor fi stimulaţi să comercializeze maşinile "verzi" la preţuri accesibile pentru pieţele din state membre cu venituri medii reduse.



masinile verzi

În cadrul dezbaterilor, România, reprezentată de viceprim-ministrul şi ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a susţinut adoptarea ţintelor ambiţioase de reducere a emisiilor.

Totodată ţara noastră a solicitat asigurarea unor preţuri accesibile pentru maşinile „verzi”, astfel încât achiziţia de astfel de vehicule să fie la îndemâna majorităţii românilor.

Astfel, România a înaintat celorlalte state membre o propunere prin care producătorii şi importatorii de autovehicule vor fi stimulaţi să comercializeze acest tip de vehicule la preţuri accesibile pentru pieţele din state membre cu venituri medii reduse (cu valoarea PIB-ului pe cap de locuitor sub 60% din media UE, la nivelul anului 2013).

În mod concret, potrivit propunerii României, orice vehicul cu emisii reduse comercializat într-un stat membru care se regăseşte în această situaţie va avea o valoare echivalentă cu două vehicule comercializate în statele cu venituri medii ridicate, raportat la îndeplinirea ţintelor impuse industriei.

Producătorii vor fi astfel stimulaţi, pentru îndeplinirea ţintelor, să susţină comercializarea vehiculelor la preţuri adaptate la puterea de cumpărare a cetăţenilor din statele cu venituri medii mai mici.

”Accesul consumatorilor la vehiculele curate este un element cheie în atingerea obiectivelor de către producători. Comportamentul consumatorilor este dictat în principal de către cost. În România, precum şi în alte state membre cu venituri medii reduse, creşterea cotei de piaţă a vehiculelor curate nu se poate atinge decât prin asigurarea acestor vehicule la un preţ accesibil pentru consumatori. De aceea, credem că este imperativ ca prin acest regulament să găsim o cale prin care producătorii de autovehicule să fie stimulaţi să ofere şi soluţii de mobilitate cu emisii scăzute de carbon cu costuri mici”, a declarat Graţiela Gavrilescu.

În opinia ministrului Mediului este esenţială adoptarea unor obiective ambiţioase, dar realiste, care să stimuleze inovarea şi schimbarea comportamentului consumatorilor fără să conducă la pierderea competitivităţii industriei auto, sector important pentru economiile unor state membre, inclusiv a României.

În noiembrie 2017, Comisia Europeană a propus o reducerea cu 30% a emisiilor de CO2 pentru autoturismele şi autoutilitarele noi până în 2030, cu un obiectiv intermediar vizând reducerea cu 15% până în 2025. Recent, însă, printr-o rezoluţie legislativă, Parlamentul European (PE) a mărit la 40% gradul de reducere al emisiilor de CO2 până în 2030, cu o ţintă intermediară de 20% până în 2025, obiectivele fiind determinate în raport cu anul 2021. Totodată, proiectul PE a impus atingerea până în 2030 a unei cote de piaţă de 35% din vânzări pentru vehiculele „verzi”.

 

Adaugati comentariu