Mai mult de jumătate dintre site-urile brokerilor de închirieri de mașini încalcă legislația UE

Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor au publicat rezultatele unei verificări la nivelul UE a site-urilor web care intermediază închirieri de mașini.
închirieri de mașini

Sub coordonarea Comisiei, autoritățile din zece state membre, împreună cu Norvegia, au verificat 78 de site-uri web care intermediază închirieri de mașini, inclusiv pe cele ale companiilor aeriene, pentru a verifica dacă brokerii majori care operează în Europa respectă normele UE de protecție a consumatorilor.

Controlul a arătat că, în general, doar 45% dintre site-uri web respectă standardele UE. Comisarul pentru Justiție, Didier Reynders, a declarat:

„Mulți consumatori vor pleca în curând în vacanță și vor închiria o mașină. Adesea, aceștia fac acest lucru pe site-urile de rezervări la hotel sau pe site-urile companiilor aeriene. Consumatorii trebuie să primească informații în deplină transparență despre condițiile de închiriere și rolul brokerilor. De exemplu, consumatorii trebuie să știe care este compania pe care ar trebui să o contacteze dacă zborul lor este amânat. De asemenea, trebuie să primească informații clare și complete despre prețul integral al închirierii și asigurării – pentru a evita surprizele neplăcute la ridicarea mașinii”, a explicat comisarul european pentru Justiție, Didier Reynders.

În cazul unei treimi dintre site-urile web, este neclar dacă consumatorii trebuie să contacteze brokerul sau compania de închiriere în cazul unor întrebări sau reclamații. Mai mult, 28% dintre site-uri nu au menționat clar numele companiei brokerului și aproape jumătate nu au informat clar despre ceea ce este inclus în asigurare.

Autoritățile au constatat, de asemenea, probleme în ceea ce privește informațiile despre preț, cum ar fi informații incomplete cu privire la tarifele obligatorii (de exemplu, taxele pentru șoferii tineri sau taxele pentru o singura direcție).

Potrivit Comisiei Europene, autoritățile naționale vor contacta comercianții în cauză pentru a-și rectifica site-urile web și, dacă este necesar, pentru a iniția măsuri de executare în conformitate cu procedurile lor naționale.

 

 

CITEȘTE ȘI:

1 din 5 români a folosit servicii online pentru asigurări. Barometrul UNSAR- IRES

Instituțiile statului pot achiziționa autoturisme mai scumpe

 

 

Adaugati comentariu