Cum ar fi să poți ajunge oriunde, indiferent de teren, cu o remorcă plină cu oameni? Sau cu o ambulanță? Sau cu o cisternă plină cu 3,4 tone de combustibil? Sau… cu orice încărcătură? Ar fi simplu, dacă ai avea un Sherp the Ark!
Anumite vehicule sunt atât de bine adaptate sarcinilor grele, încât pare că au ieșit la joacă, nu la muncă. Este cazul lui Sherp și a variantei sale cu remorcă, Sherp the Ark, o utilitară (și, deopotrivă, un vehicul recreațional) provenită din Ucraina, perfectă pentru lucrul în cele mai vitrege condiții.
În versiunea simplă, Sherp poate urca rampe de 35° și poate trece de obstacole înalte de până la 70 cm, pentru că, practic, nu are console față și spate, iar garda la sol măsoară 58,42 cm. Poate aborda absolut orice fel de teren, indiferent de natura lui… poate chiar să și plutească, pentru că roțile sunt pline cu câte 800 l de aer fiecare, au sistem de umflare integrat și sunt secondate de o pompă care scoate apa din vehicul.
Acesta este principalul rival al lui Sherp!
Ampatamentul minuscul îl ajută să obțină un diametru de bracaj de 5 m (față de 6,95 m la smart fortwo), iar caroseria din aluminiu limitează greutatea la gol la 1,3 tone, în timp ce sarcina utilă este de o tonă. Se poate deplasa cu 40 km/h pe uscat și cu 6 km/h pe apă.
De fapt, Sherp are o singură problemă: lungimea de numai 3,4 m (mai scurt decât un Renault Twingo cu două uși, din prima generație!) penalizează volumul de transport.
Este momentul când îi urăm ”bun venit” versiunii extinse, Sherp the Ark. Aceasta este formată dintr-un vehicul Sherp și o platformă care rulează pe trei osii și care poate transporta diferite încărcături. Partea interesantă este că The Ark se poate folosi de sistemul de propulsie și de cel de frânare al platformei, combinându-le cu legătura semi-rigidă dintre corpuri, pentru a depăși obstacole chiar mai mari decât micuțul Sherp: poate urca pante de până la 40° și poate escalada praguri de peste 1,5 m!
Cântărește 4.500 kg și poate transporta 3.400 kg de încărcătură. Viteza maximă de 30 km/h pe uscat scade la 6 km/h pe apă, în timp ce autonomia de funcționare dată de rezervorul de 67 l este de 82 de ore.
Cât despre motor, indiferent dacă optezi pentru comparcul Sherp sau pentru articulatul The Ark, primești un propulsor diesel Kubota-V1505-t / E3B, capabil să dezvolte 44,2 CP, cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte.
Și, ca să-i demonstreze indestructibilitatea, ucrainenii oferă o garanție de 2 ani sau 2.000 de ore de funcționare. Prețul în Statele Unite pornește de la 115.000 dolari (Sherp), respectiv 250.000 dolari (Sherp the Ark) și crește în funcție de accesoriile adăugate. În România, puteți achiziționa un astfel de vehicul de aici.
Sursa foto: sherptheark
Comentați?